نماینده شیراز گفت: سهل‌انگاری در اعطاء تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی درحالی است که مقام معظم رهبری شخصا این موضوع را تکلیف کردن و اجازه اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی را داده‌اند.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 06 March 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری،  درباره لزوم اعطای تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی از سوی صندوق توسعه ملی گفت: درخصوص اعطاء تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی قانون صریحی وجود دارد. بر اساس قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام، صندوق توسعه ملی موکلف به اعطاء تنفس خوراک به طرح های پتروپالایشگاهی شده است.
 
او ادامه داد: نزدیک یک سال است که 8 طرح پتروپالایشگاهی از سوی وزارت نفت به صندوق توسعه ملی جهت اعطاء تنفس خوراک معرفی شده، ولی صندوق توسعه به آن بی تفاوت است. این که صندوق توسعه ملی نزدیک یک سال این موضوع را باز گذاشته تخلف قانونی است. برنامه اعطاء تنفس خوراک به واحدهای پتروپالایشگاهی هرچه سریعتر باید از سوی صندوق توسعه ملی اعلام شود.
 
نماینده مردم شیراز با بیان اینکه به هر 8 طرح پتروپالایشگاهی باید تنفس خوراک داده شود، گفت: درحال حاضر این ظرفیت وجود دارد که به صورت همزمان به هر 8 طرح پتروپالایشگاهی از سهم صندوق توسعه ملی، تنفس خوراک اعطاء شود. این موضوع هیچگونه هزینه‌ای هم برای کشور ندارد و در راستای خنثی کردن تحریم‌ها نیز می باشد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار