متخصصان شرکت فاتح صنعت موفق به طراحی و ساخت بزرگترین و مرتفع‌ترین برج پارازایلین خاورمیانه شدند.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 07 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس هیات مدیره گروه فاتح گفت: این برج با ۱۲۰۰ تن وزن، ۱۰۰ متر ارتفاع، قطر ۸ متر و ضخامت ۷۰ میلی متر بزرگترین برج پتروشیمی کشور و منطقه است.

سیدمحمدعلی فاطمی با بیان اینکه این تجهیز فوق سنگین به زودی در سایت پتروشیمی بوعلی سینا راه اندازی می‌شود، افزود: متخصصان شرکت فاتح صنعت با تلاش شبانه روزی خود، این تجهیز فوق سنگین را در مدت ۵ ماه طراحی و تولید کردند و موفق به ثبت رکورد جدیدی در صنعت ساخت تجهیزات صنایع پتروشیمی کشور شدند.

وی اظهارداشت: تکیه بر توان متخصصان جوان، استفاده از تجهیزات و روش‌های روز دنیا این پروژه را به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های صنعتی ملی تبدیل کرده است.

رئیس هیات مدیره گروه فاتح افزود: طراحی و ساخت این برج پیشرفته پیش از این در انحصار چند کشور دنیا بود و با بومی سازی ساخت آن در شرکت فاتح صنعت، ایران به جمع کشور‌های دارای این فناوری پیوست.

فاطمی با بیان اینکه مراحل طراحی، مهندسی ساخت و نصب این برج در شرکت فاتح صنعت و با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و الزامات روز دنیا انجام شده است، افزود: کاهش ارتفاع، افزایش ضریب اطمینان تجهیز، استفاده از روش‌های خاص مونتاژ و نصب جهت تکمیل فرآیند‌ها از جمله نوآوری‌های انجام شده در مهندسی این تجهیز است.

وی با اشاره به آغاز فرآیند انتقال برج پارازایلین از شیراز به بندر ماهشهر، گفت: پس از ارسال این تجهیز فوق سنگین مراحل مونتاژ و نصب در سایت پتروشیمی بوعلی سینا نیز توسط متخصصان فاتح صنعت انجام خواهد شد.

شرکت فاتح صنعت با طراحی و ساخت سالانه ۳۰ هزار تن انواع تجهیزات ثابت صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بزرگترین تولیدکننده این تجهیزات در کشور است.

در حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر در تیرماه ۹۵، برج پارازایلین واحد ۸۰۰ تخریب شد و بازسازی این تجهیز به شرکت فاتح صنعت سپرده شد.

 

برچسب ها: ساخت ، شیراز ، پارازایلین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار