استاندار فارس با اعتراض به قیمت مرغ گفت: علت گرانی مرغ را نمی‌دانم؛ زیرا علاوه بر اینکه زنجیره تولید مرغ در استان فعال است و تعداد دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی مازاد نیز وجود دارد، باز هم شاهد گرانی و تنش در بازار مرغ هستیم که این نکته جای تامل دارد.
کد خبر: ۹۴۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 07 March 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: عنایت‌الله رحیمی امروز در جلسه شورای کشاورزی استان فارس با بیان اینکه باید این واقعیت را بپذیریم که ارزیاب عملکرد ما مردم و جامعه هستند، گفت: قضاوت آنها است که توفیق یا عدم توفیق یک دستگاه را در مسائل مختلف بیان می‌کند.

وی افزود: ممکن است ما در چارچوب کاری خود، خودمان را موفق قلمداد ‌کنیم، ولی مصرف کننده نهایی محصول کالا یا خدمت ما است که باید ما را ارزیابی کند، در نتیجه این تعامل و دادن و گرفتن اطلاعات بین مدیران و بدنه آنها با مردم و جامعه هدف در میزان حل مشکلات و رضایتمندی مردم بسیار ارزشمند و اثر گذار است.

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه این واقعیت را باید بپذیریم که با وجود تلاش‌های بسیار ارزنده مجموعه جهاد کشاورزی به ویژه مجموعه علمی آنها که بر روی مباحث مرتبط با کشاورزان وگونه های متفاوت گیاهی و بذور، کار کرده، اما به وقت نیاز، با مشکل مواجه هستیم؟ اظهار کرد: چرا نباید بذر اصلاح شده جو و یا بذر اصلاح شده کم آب‌بر گندم به موقع دست کشاورز برسد؟

رحیمی با تاکید بر اینکه اینگونه اتفاقات هم موجب تشکیل بازار سیاه می‌شود و هم باعث مخاطراتی برای کشاورز، عنوان کرد: مقصر اصلی بی‌برنامگی‌هایی است که متولی آن باید اطلاعات کافی را از نمایندگان بخش کشاورزی کسب کند و آن را در بسترهای مختلف به کار ببندد تا چنین اتفاقاتی به وجود نیاید.

وی در ادامه به موضوع کمبود خوراک دام و طیور نیز اشاره کرد و افزود: باوجود پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارتخانه، باز هم می‌بینیم که این موضوع همچنان مطرح می‌شود و شاهد نارضایتی ها هستیم.

اعتراض به قیمت مرغ

استاندار فارس در ادامه با اعتراض به قیمت مرغ، تصریح کرد: علت گرانی مرغ را نمی دانم زیرا علاوه بر اینکه زنجیره تولید مرغ در استان فعال است و تعداد دو میلیون قطعه جوجه ریزی مازاد نیز وجود دارد، باز هم شاهد گرانی و تنش در بازار مرغ هستیم که این نکته جای تامل دارد.

رحیمی با بیان اینکه در نهایت انتظار ما از مجموعه های مربوطه این است که بتوانیم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تعادلی را در بازار مرغ و گوشت ایجاد کنیم، اظهار کرد: بازار تولید مرغ در استان فارس نیازمند افزایش نظارت است زیرا آمارها دارای زاویه‌های پنهانی است که اگر به آن پرداخته نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: انتظار ما از زنجیره‌ها این است که موجب جلوگیری از پرتی‌ها شود، ایجاد اشتغال، کیفیت را افزایش دهد و در انتها باید کاهش هزینه ها و قیمتها را در پی داشته باشد.

عالی‌ترین مقام دولت در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گلخانه‌ها نیز اشاره ای کرد و افزود: در این حوزه نیازمند این هستیم که هم جهاد کشاورزی تلاش بیشتری انجام دهد و هم ستاد گلخانه ها، توسط معاون اقتصادی استانداری فعال شود تا بتوانیم در طول سال یک هدف گذاری کرده و بر اساس آن هدف حرکت کنیم و در این راستا امور اراضی، سازمان آب و ... نیز باید از کشاورزان حمایت کنند.

رحیمی در خصوص قیمت کالاها در بازار نیز تصریح کرد: باید هماهنگی بین اتحادیه های صنفی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات وجود داشته باشد تا به یک تفاهم و توافق برسند، چرا که اگر همه به یک نظر یکسان برسند و به حق خود راضی باشند قیمیت که ارائه می‌شود موجب رضایتمندی مردم هم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آن جایی نارضایتی به وجود می آید که عده ای بخواهند زیاده خواهی کرده و بیش از حق خود سود ببرند، گفت: در چنین شرایطی تعارض ایجاد شده و در نهایت نا‌رضایتی مصرف کننده را به دنبال دارد.

استاندار فارس در پایان به حقابه کشاورزان هم اشاره کرد و گفت: ما باید ذخیره سد و ایستایی آن را در نظر بگیریم، همچینین حقابه محیط زیست و آب شرب را ببینیم تا بتوانیم بر اساس آن آب به کشاورزان دهیم، این امکان وجود ندارد که کشاورز تمام زمین های خود را زیر سطح کشت ببرد و انتظار داشته باشد تا به اندازه همه آناه آب دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار