معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۸۳ اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 07 March 2021
به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۴ هزار و ۴۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌ها، ۱۷۷ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۲ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۱هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
اورنگ ایلامی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۱۳۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید۱۹ و ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان خوزستان و همچنین با توجه به میزان بالای سرایت و کُشندگی ناشی از این ویروس خطرناک، از مردم خواست تا از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور مبنی بر ممنوعیت سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور، این هشدار را جدی دانست و از عموم مردم خواست تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
 
ایلامی با بیان اینکه بی توجهی به اصول بهداشتی با خطر افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان همراه است، توصیه کرد تا مردم برای مراقبت از خود و اطرافیان، استفاده مدام از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه در مکان‌های پرتردد و شلوغ را بسیار جدی بگیرند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نسبت به خطر تشدید بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدار داد.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار