معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای انگلیسی در داخل استان در حال گردش است.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 07 March 2021

به گزارش  تابناک لرستان، مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شرایط موجود تنها راه پیشگیری و مبارزه با کرونای جهش یافته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیش‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انتشار ویروس کرونای جهش یافته بسیار بیشتر از کرونای معمولی است.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: از این به بعد باید هر ابتلا را از نوع ویروس جهش یافته تلقی کرده و با تمرکز و دقت بالا مراقبت‌های لازم را در نظر بگیریم.

کوشکی با تأکید بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ تا حد امکان و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: برای پیشگیری بهتر است در مکان‌های پر ازدحام علاوه بر ماسک‌های معمولی از ماسک‌های پارچه‌ای به صورت توامان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خطر جدی است، گفت: رعایت فاصله بین افراد حداقل به اندازه یک متر و نیم حتما از طرف شهروندان رعایت شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ایام نوروز پیش‌رو بسیار حیاتی و سرنوشت ساز خواهند بود، افزود: دید و بازدیدهای نوروز می‌تواند منجر به یک طغیان مرگ‌بار بیماری شود.

کوشکی تأکید کرد: مردم باید در این ایام مانند سال گذشته و حتی شدیدتر دید و بازدیدها را منتفی و یا به صورت مجازی انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: کرونای جهش یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیشتر از کرونای معمولی درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها بهتر است برای سلامت فرزندان خود، حضور در مکان‌های عمومی را محدود و دید و بازدید نوروز را منتفی کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در خصوص محدودیت‌های کرونایی در جلسه آینده ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری لرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار