معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: تعداد شعب رای‌گیری در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نسبت به انتخابات دوره قبل، ۱۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 08 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی شفیعیان،در نشست خبری افزود: در دوره گذشته ۱۷۴ شعبه اخذ رای وجود داشت اما برای انتخابات بیست و هشتم خردادماه سال ۱۴۰۰ به این رقم ۱۰ درصد اضافه شده و در صورت نیاز این میزان نیز بازهم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو در شهرستان جهرم در سه شهر، ۳۷روستا در بخش سیمکان، ۱۱ روستا در بخش کردیان، ۳۵ روستا در بخش مرکزی و ۲ منطقه عشایری در بخش کردیان و ۲ حوزه عشایری در بخش مرکزی برگزار و پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار نفر نیرو با استقرار در شعب رای گیری در برگزاری این انتخابات مشارکت داشته باشند.

شفیعیان اضافه کرد: ملاک تصمیم‌گیری برای احراز صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، استعلام‌های هیات اجرایی شهرستان و سپس هیات نظارت است.

به گفته وی، براساس دستورالعمل‌های رسیده، رای‌گیری در حال حاضر فقط به صورت تعرفه‌ای یا کاغذی است و برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، استامپ از فرآیند رأی‌گیری حذف شده و احراز هویت با دستگاه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم همچنین به لزوم شفاف سازی امر انتخابات در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با هدف شفافیت در برگزاری انتخابات، در زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورا، تعداد داوطلبان به صورت روزانه اعلام می‌شود

و همچنین با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، تجمع‌های قبل و حین برگزاری انتخابات از جمله تبلیغات محیطی و برپایی ستادهای انتخاباتی، تنها در فضای مجازی انجام می‌شود.

شفیعیان افزود: برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در شهرستان جهرم، ظرف روزهای آینده برای بخش‌های سه گانه این شهرستان (سیمکان، کردیان و مرکزی) بخشدار معرفی خواهد شد.

او اظهار داشت: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار شاخص مهم است که رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی برای برگزاری انتخاباتی پُر شور باید مورد توجه قرار دهند و امیدواریم در این زمینه رعایت انصاف و امیدآفرینی، میزان تمام فعالیت‌ها و اطلاع رسانی ها به ویژه توسط کاربران در فضای مجازی باشد زیرا مردم به آرامش نیاز دارند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار می‌گیرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار