مرتضی رهنما از مردم خواست مواد غذایی، خصوصا کالاهای مشمول استاندارد اجباری را از مراکز معتبر عرضه خریداری کرده و از تهیه این اقلام از دستفروشان یا مراکز غیرمجاز خودداری کنند.
کد خبر: ۹۴۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 08 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مرتضی رهنما ضمن یادآوری اینکه روند بازرسی‌های کارشناسان استاندارد در فارس تا ۱۵ فروردین سال آینده تداوم دارد، گفت: کارشاسان استاندارد در طول سال به‌صورت مداوم از مراکز عرضه و کارخانجات تولیدی استان بازرسی های فنی انجام می‌دهند و به دلیل شرایط خاص ایام نوروز و خرید بیشتر مردم این بازرسی ها در ایام پایانی سال و نیمه اول فروردین به شکل ویژه تداوم دارد.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: نظارت بر شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها با تمرکز بر نظارت بر اقلام مشمول استاندارد اجباری مانند شکر، روغن، آرد و به ویژه جعبه های شیرینی به صورت خاص در دستور کار قرار دارد.

وی از مردم خواست مواد غذایی، خصوصا کالاهای مشمول استاندارد اجباری را از مراکز معتبر عرضه خریداری کرده و از تهیه این اقلام از دستفروشان یا مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

رهنما افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده، اگر یک مرکز عرضه کالای غیر استاندارد از یک مرکز توزیع عمده یا خرده فروشی کشف شود، مسئولیت قانونی این تخلف برعهده فروشنده است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که هنگام خرید کالا کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا بلا فاصله اصالت علامت استاندارد، اعلام شود.

رهنما همچنین در خصوص استفاده از وسایل شهربازی و مراکز تفریحی نیز اعلام کرد که بهره برداری از هرگونه وسیله بازی منوط به تاییدیه استاندارد است و در غیر این صورت بهره برداری از چنین وسایلی جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار