یک مطالعه جدید نشان داده است که برخی از عواقب نادر ناشی از کرونا، ممکن است تا حدی باشد که بدن را فریب داده و موجب شود تا اعضای بدن به یکدیگر حمله کنند.
کد خبر: ۹۴۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 08 March 2021
به گزارش تابناک فارس: این مطالعه که در مجله علمی "رادیولوژی اسکلتی" منتشر شده، نگاه جدیدی به برخی از علائم مرموز ناشی از این بیماری را ارائه می‌دهد؛ به گونه‌ای که تاکید می‌کند ممکن است سیستم ایمنی بدن را به صورت اشتباهی به مقابله با اعضای دوست سوق دهد.
 
سواتی دشموخ یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید این ویروس باعث می‌شود بدن به خودش حمله کند و این ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.
 
دشموخ افزود: طبیعی است که ویروس‌ها باعث بروز درد عضلانی و بروز مشکلاتی در مفاصل شوند، اما آنچه در عفونت کووید ۱۹ مشاهده کرده‌ایم مشابه آنچه تاکنون دیده ایم نیست، به ویژه آنکه این ویروس طیف گسترده‌ای از علائم و دامنه ابتلای بزرگی دارد.
 
دانشمندان هنوز کشف نکرده‌اند که چرا این ویروس گاهی اوقات باعث این واکنش‌های ایمنی بیش فعال می‌شود، اما فرضیه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌گوید برخی از افراد ممکن است در از بین بردن ویروس‌های پوشیده شده با آنتی بادی‌ها با مشکل روبرو شوند که این امر منجر به تجمع باصطلاح " زباله " یا اجسام خارجی در بدن می‌شود.
 
این امر بدن را به سمت یک واکنش زنجیره‌ای تصادفی مانند حمله سلول‌های ایمنی به سلول‌های سالم سوق می‌دهد.
 
دشموخ توضیح داد که این ویروس بدن را فریب می‌دهد تا تصور کند برخی از سلولها، عضلات یا مفاصل آن بیگانه هستند و باید از بین بروند.

 

برچسب ها: کرونا ، ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار