رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که ظرف مدت ۱۰ روز ابتدای اسفند بیش از ۱۱۳ میلیارد ریال تخلف صنفی در این استان کشف شده است.
کد خبر: ۹۴۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 08 March 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، حمیدرضا ایزدی به تشکیل ۲۷۸ پرونده تخلف در واحدهای صنفی این استان طی ۱۰ روز ابتدای ماه جاری اشاره و اضافه کرد: در مدت یاد شده بیش از ۲ هزار بازرسی انجام و پرونده تخلف به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تخلفات ریز و درشت و گرانفروشی‌ها به دلیل بی توجهی به دستورالعمل‌ها و رعایت نکردن موارد قانونی انجام شده که آشفتگی بازار را رقم می‌زند، اضافه کرد: به دنبال حضور بازرسان نامحسوس دربازار و خریدهای صوری آنها از فروشگاه‌ها، یکی از فروشگاه‌های بزرگ فرش متقلب از آب درآمد.

او افزود: این فروشگاه به صورت گسترده به تبلیغات کاذب در سطح شهر می‌پرداخت و در تبلیغات خود از عناوینی همچون تخفیف ۵۰ درصدی و فروش اقساطی بدون بهره استفاده می‌کرد که برای آن تشکیل پرونده داده شد.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: یکی از تولیدکنندگان نیز ۳۵ کیسه آرد امانی(آرد یارانه‌ای ویژه پخت نان سنگک) را به یکی از نانوایی‌های شیراز عرضه کرده بود که برای آن نیز پرونده تخلف تشکیل شد.

ایزدی با بیان این که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: طبق اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی به انجمن‌های صنفی و کارخانجات تولید آرد استان باید در راستای توزیع عادلانه از ارسال آرد امانی به نانوایی‌ها جدا خودداری کنند.

او با تاکید بر هشدار شرکت حمل و نقل به سودجویان اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل شرکت غله به سازمان‌ها، انجمن‌های تولیدی و صنفی، شرکت حمل و نقل برای جلوگیری از حمل هر گونه آرد امانی و عدم پرداخت کرایه به رانندگانی که این مهم را رعایت نمی‌کنند، هشدار می‌دهد.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان این که پرونده تخلف گرانفروشی یک واحد بسته بندی حبوبات نیز تشکیل شده افزود: علیرغم اعلام‌ این سازمان به واحدهای بسته بندی حبوبات در رعایت اخذ درصد سود قانونی، پرونده این شرکت هم به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌ها تشکیل شد.

ایزدی با تاکید بر حفظ آرامش بازار در ایام نزدیک به نوروز، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهد هر نوع تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا بازرسان آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

برچسب ها: تخلف ، تخلف صنفی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار