همتی با اعلام جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۸۴ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 08 March 2021
به گزارش تابناک فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۶ هزار و ۱۴۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۹۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۳ هزار و ۷۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۵۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۱ هزار و ۵۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را ۵۷۹ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: از این تعداد، ۹۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه، از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه از افزایش آمار مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و با هشدار نسبت به شیب بالا رونده بیماری کووید۱۹در استان بیان کرد: به بیمارستان‌های مرجع کووید ۱۹ اعلام آماده باش شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بعضی از این بیمارستان‌ها در حال تکمیل است که این شرایط، آغاز موج جدید کروناویروس را نشان می‌دهد.
 
همتی با اشاره به افزایش تردد و رفت و آمد‌های عمومی و استفاده از وسائط نقلیه عمومی در پایان سال، از عموم مردم استان خواست از حضور در مراکز پرتردد و شلوغ پرهیز کنند تا ضمن جدی گرفتن استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شست و شوی دست ها، سلامت خود و عزیزانشان را حفظ کرده و بهار بهتری را پیش رو داشته باشیم.

 

برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار