آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه مسجد باید راه دولت را ترسیم کند، گفت: وظیفه دولت حمایت از مسجد است اما اینکه توقع کند که در جاهایی مسجد توجیه کننده کارهای غلط دولت باشد، قابل پذیرش نیست.
کد خبر: ۹۴۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 09 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس بیان کرد: یکی از مجموعه‌های فعال در مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری هستند اما دارای محدودیت‌هایی نیز بوده ولی توانستند اقدامات تأثیرگذاری در جامعه داشته باشند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسائل کانون‌های فرهنگی و هنری در استان فارس احصا شده و مسجد نقش مهمی در حاکمیت اسلامی دارد یادآور شد: حتی اگر حکومت اسلامی نیز وجود نداشته باشد مسجد نقش خود را در جامعه ایفا می‌کند و می‌توان گفت مسجد بنیان‌گذار حاکمیت دینی در جوامع مختلف است.

وی ادامه داد: توجه به روز قیامت و مسائل دینی از جمله مسائل مهمی است که باید در مساجد مورد توجه باشد این در حالی است که در کنار توجه به مسائل دینی و روز قیامت توجه ویژه‌ای نیز باید به مشکلات موجود در جامعه وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه اگر اطلاع رسانی‌ها به خوبی انجام شود ممکن است افراد با هم تعامل بهتری پیدا کنند، گفت: اطلاع رسانی مقدمه بصیرت است.

آیت‌الله دژکام در ادامه تصریح کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند می‌توانند با اعطای بودجه خط مشی را برای مساجد مشخص کنند باور غلطی است و هیچ گاه نباید اجازه داد خط مش توسط دیگر نهادها برای مساجد و حوزه علمیه مشخص شود.

او با تاکید بر اینکه مسجد باید راه دولت را ترسیم کند، گفت: وظیفه دولت حمایت از مسجد است اما اینکه توقع کند که در جاهایی مسجد توجیه کننده کارهای غلط دولت باشد، قابل پذیرش نیست.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه پاکت‌هایی که پس داده می‌شود معنی دارد و به معنای این است که تحت حمایت و بلیت کسی نیستیم، گفت: ما نمی‌توانیم توجیه گر باشیم و به بهانه کمک از یک جریان سیاسی از کسی حمایت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر برگزاری انتخابات پر شور و خوب تاکید دارند، یادآور شد: انتخاب خوب یعنی انتخابی که کسی وقتی کسی مسئول شد دستور خدا بیش از دیگران و دنیا برای او اهمیت داشته باشد و این شخص هرگز حق مسجد را تضعیف نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: فعالیت مغفول مانده فرهنگی در جامعه باید توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار