نماینده آباده با اشاره به افزایش 47 درصدی هزینه های جاری دولت در لایحه بودجه 1400 در شرایطی که با محدودیت مالی مواجه هستیم، بر روی این موضوع تاکید کرد که کل دعوایی که امروز در مجلس انجام می شود، برای حدود 40 یا 50 هزار نفر است، گفت: حتما باید این شکاف طبقاتی که بین حقوق ها هست، باید یک جایی جلویش بایستیم. این تصمیم هم برای یک سال هست و دنیا هم به آخر نمی رسد. حتما پیشنهاد دولت هزینه جاری دولت را بالا می برد در حالی که کسری بودجه داریم که تبعات آنرا می دانید.
کد خبر: ۹۴۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 09 March 2021
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس و نماینده مردم آباده در مجلس به عنوان نماینده کمیسیون تلفیق مجلس، مخالفت این کمیسیون با تصویب پیشنهاد محسنی بندپی و حذف عبارت «میزان افزایش حقوق هیچکس نسبت به اسفندماه سال 1399 از بیست و پنج میلیون ریال تجاوز نکند » از جزء 1 بند «الف» تبصره 12 لایحه بودجه 1400 را اعلام کرد.
 
محسنی بندپی در مجلس نطق کرد: امروز ارزش پول ملی ما به شدت افت کرده است در حالی که اساتید و نخبگان این کشور بعد از ۲۰ سال به جایگاه ای رسیده اند که حقوق شان بالای ۲۰ میلیون تومان است، این حقوق به مقدار ارزش دلاری زیر ۱۰۰۰ دلار است. در رشته های مهندسی به مراتب بیشتر ولی در رشته‌های پزشکی همین کشور همسایه مان بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار به اعضای هیات علمی و نخبگان تقدیم می کند.
 
او در پایان تاکید کرد: خواهش می کنم به پیشنهاد حذف عبارت «میزان افزایش حقوق هیچکس نسبت به اسفندماه سال 1399 از بیست و پنج میلیون ریال تجاوز نکند» رای دهید تا ما بتوانیم انگیزه های مالی که در همه کشورها بویژه در کشورهای در حال توسعه بخصوص در ایران که در شرایط کرونا و تحریم ناجوانمردانه آمریکا هستیم، انگیزه ماندن را در این افراد تقویت بکنیم و اجازه ندهیم که نخبگان ما به راحتی و با دستان خودمان از کشور خارج شوند. خواهش می کنم به این پیشنهاد رای مثبت دهید تا بتوانیم انگیزه های بیشتر را در اعضای هیئت علمی و نخبگان و جوانان کشور حفظ کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به عذرخواهی رهبر معظم انقلاب از مردم در بیانیه گام دوم بابت عدالت و تاکید بر منطقی و انقلابی بودن این مصوبه کمیسیون، بخشی از سخنان معظم له درباره حقوق های نجومی در جمع اعضای هیئت دولت در تاریخ 3 شهریورماه 95 را پخش کردند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «آیا فاصله‌ی بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون میگیرد، چهل‌میلیون میگیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او میبرد شما هم میبرید».
برچسب ها: مجلس ، حقوق ، رهبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار