معاون درمان علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس در بیست و چهار ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۲۹۰ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 09 March 2021
به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۸ هزار و ۱۲۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۵ هزار و ۹۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۶۸۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۱ هزار و ۹۹۶ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او همچنین از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۸۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
 
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
او با اشاره به کاهش ذخایر خون گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و اعلام کاهش ذخایر خون از سوی سازمان انتقال خون، مردم فارس با آسودگی خاطر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و در امر خداپسندانه اهدای خون سهیم شوند.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، مرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار