فرمانده انتظامی فارس قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در رابطه با قاچاق کالا، ۵۲۸ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است که باند های حرفه ای را متلاشی کرده ایم.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 10 March 2021

تابناک فارس به نقل از حوزه: سرتیپ تمام رهام بخش حبیبی، عصر امروز در نشست رسانه ای که در سالن اجتماعات پلیس آگاهی فارس برگزار شد، در خصوص اقدامات سال ۹۹ اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که رقم خورده از نظر تحریم ها و ... توانستیم امسال حدود ۵۲ تن مواد مخدر کشف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات در سطح استان اضافه کرد: کاهش ۷ درصدی فوتی، ۱۵ درصی مجروحین و ۲۰ درصدی کل تصادفات را در سطح استان داشته ایم اما راضی نیستیم دوست داریم آماری را ارائه دهیم که هیچکس آسیب نبیند.

فرمانده انتظامی فارس قاچاق کالا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در رابطه با قاچاق کالا، ۵۲۸ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است که باند های حرفه ای را متلاشی کرده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه در مراکز مشاوره ای به خوبی درخشیده ایم، گفت: حدود ۳۰ هزار فقره پرونده را که در اختیار واحد مشاوره قرار گرفته بود، ۷۵ درصد آن مصالحه شد که احتیاجی به حکم قاضی نداشته است.

سرتیپ حبیبی افزود: از ابتدای سال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس از ۱۱۰ داشتیم که ۴۰ درصد آن عملیاتی بود، البته مردم حق دارند که گله کنند، چرا دیر بر سر صحنه حاضر می شوند به دلیل شلوغی تماس ها است.

وی با تصریح اینکه در سالی که گذشت ۱۳۰ باند سابقه دار و حرفه ای و در حال حرکت را دستگیر کرده ایم، اظهار کرد: یکی از این باند ها در روز های اخیر به درگیری مسلحانه ختم شد، همچنین در این یک ماهه تعداد ۶ باند حرفه ای را دستگیر و با آن برخورد کرده ایم، در مجموعه ۱۶۵ فقره اعتراف از باندها را داشته ایم، بیشترین سرقت ها در کلان شهر شیراز رقم خورد.

سرتبیپ حبیبی در خصوص فضای مجازی بیان کرد: در این بخش به خوبی عمل شده است، تعداد ورودی به فتا کمتر شده است و باندهای حرفه ای آسیب های فضای مجازی را دستگیر و با آنان برخورد کرده ایم، خواهش ما از مردم این است که از هشدار های پلیس فتا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان عاقل آن است که از تجربیات سایر افراد استفاده کند، خاطرنشان کرد: باید از تجربه دیگران عبرت گرفت، برخی با فریب مردم تبدیل به آسیب کرده اند و آن چهارشنبه پایان سال است، کدام فرهنگ اجازه می دهد که به دیگران آسیب بزنند، در هیج جای دنیا وجود ندارد اینچنین فرهنگی که موجب فوت فردی از افراد خانواده شود.

فرمانده انتظامی فارس افزود: برخی در فضای مجازی آموزش تهیه مواد محترقه را به مردم می دهند که خطرنانک ترین کار است، رسانه ها در این بخش نقش بسزایی دارند، خواهش من از مردم این است که از آسیب هایی که به آنان می رسد دوری کنند و فرزندان خود را مراقبت کنند.

وی عنوان کرد: باید یک پویش همگانی برای اینکه خانواده و افراد خانواده آسیب نبینند، راه اندازی شود؛ قصد پلیس جلوگیری از آسیب ها به مردم است نه اینکه بخواهد از شادی های مردم جلوگیری کند، با آیین های سنتی مخالف نیستیم و مانع نخواهیم بود، اما از جرم و آسیب به مردم جلوگیری می کنیم.

سردار حبیبی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار انواع مواد محترقه در روزهای اخیر از باندهای حرفه ای کشف کرده ایم، امیدواریم با این نگاه ها و مراقبت های خانواده ها امسال سالی با آرامش داشته باشیم،

وی در پایان گفت: برای فضای مجازی یک فوریت های پلیسی طراحی کرده ایم، که ۰۹۶۳۸۰ را اعلام کرده ایم برای همه افرادی که در این فضا قرار داده اند.

برچسب ها: کشف ، کالا ، قاچاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار