نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه برخلاف آنچه که تصور و عنوان می‌شد قیمت نهاده‌ها افزایش نیافته که بخواهد دلیلی برای افزایش قیمت مرغ باشد، پس وقتی که ما افزایش قیمت نهاده‌ها را در بازار نداشتیم، دلیلی برای افزایش قیمت مرغ نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 12 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس:جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: متأسفانه افزایش قیمت تولید مرغ در بازار مصنوعی است و به هیچ وجه این افزایش قیمت منطقی نیست.

وی افزود: آمار وزارت جهاد درباره تولید مرغ در کشور واقعی نیست و با شرایط موجود در بازار تطابق ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که هماهنگی لازم در دستگاه‌های اجرایی در حوزه تولید و توزیع مرغ در بازار وجود ندارد و بخشی از دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار ناشی از این عدم هماهنگی بین وزارت جهاد و وزارت صنعت است.

قادری خاطرنشان کرد: مشکل دیگر وجود فساد در زنجیره توزیع و وجود رانت برای عده‌ای خاص در توزیع مرغ در بازار است که باعث شده مرغ به نحو صصحیح در بازار توزیع نشود و ما با کمبود مواجه باشیم.

وی افزود: برخلاف آنچه که تصور و عنوان می‌شد قیمت نهاده‌ها افزایش نیافته که بخواهد دلیلی برای افزایش قیمت مرغ باشد، پس وقتی که ما افزایش قیمت نهاده‌ها را در بازار نداشتیم، دلیلی برای افزایش قیمت مرغ نیز وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت جهاد و وزارت صنعت باید با هم بنشینند و این ناهماهنگی‌ها را برطرف کنند و از طرف دیگر جلو رانت و فساد در زنجیره توزیع گرفته شود.

قادری خاطرنشان کرد: مصرف مرغ مردم که تغییری نکرده که بخواهد مرغ تولیدشده جوابگوی نیاز مردم در کشور نباشد و حتی اگر یخچال‌های مردم هم از مرغ خالی شده باشد نهایتا یک افزایش قیمت سه الی چهار روزه را باید داشته باشیم نه بیشتر. پس این افزایش قیمت هیچ ربطی به افزایش نیاز مردم ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار