امام جمعه لارستان با انتقاد از گرانی میوه‌های شب عید به دلیل وجود دلالان در بازار، گفت: مسئولان باید با استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات معیشتی و گرانی‌ها را مرتفع کنند.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ سیدمختار موسوی‌خرم در آخرین آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار در ماه رجب با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب در خصوص گله‌مندی از مسئولان از وضعیت معیشت مردم و گرانی‌های بی‌منطق و افسارگسیخته، اظهار داشت: مسئولان باید برای حل مشکلات به فکر باشند هر چند ممکن است بروز برخی مسائل مرتبط با تحریم باشد اما نمی‌توان همه آن را به تحریم گره زد.

وی با ابراز نارخرسندی از کمبود یا نبود برخی از اقلام اساسی در سطح بازار با وجود افزایش عرضه کالاها در بازار بنا به اعلام مسوولان، افزود: بعد از ۴۰ سال پذیرفته نیست که یکسری بهانه‌هایی که در اوایل پیروزی انقلاب مطرح می‌شد، نباید با همان روش‌ها با مردم صحبت کرد و توقع داشته باشیم مردم نیز بپذیرند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر افزایش نظارت‌ها و ایجاد کانال‌های توزیع مطمئن برای مقابله با بازار سیاه، تصریح کرد: باید گلوگاه‌هایی که عرصه را اینگونه بر مردم تنگ می‌کنند شناسایی شود و مشکلات حل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: شیوع کرونا در وضع معیشت مردم مؤثر است اگر چنانچه ادامه پیدا کند، همینطور بدتر خواهد شد و مشکلات بیشتر می‌شود و باید بتوان هر چه زودتر کلک این بلای طبیعی را کَند، متأسفانه امروز وضع معیشت مردم خوب نیست.

وی با انتقاد از گرانی میوه‌های شب عید به دلیل وجود دلالان در بازار، ادامه داد: مسئولان باید مشکل معیشتی و گرانی‌ها را حل کنند و با استفاده از نظر کارشناسان مشکلات را رفع کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر مقدار مشخصی مرغ در بازار عرضه می‌شود، باید رصد شود که نحوه توزیع آن چگونه بوده است، عنوان کرد: باید با افزایش نظارت‌ها، زمینه در دسترس قرارگرفتن اقلام به دست مردم فراهم شود.

امام جمعه لارستان خطاب به مسوولان، گفت: اگر به دنبال حل ریشه‌ای مسائل هستیم، باید دیدگاه درونی به مسائل داشته باشیم و نباید همه چیز را به برجام و گشایشی که قرار است آمریکا و اروپا ایجاد کنند، گره بزنیم.

وی با تأکید بر ایجاد انضباط مالی و اصلاح ساختار بودجه، تصریح کرد: با ورود مجلس شورای اسلامی بخشی از این کار انجام شده اما کافی نیست.

این مسئول بر لزوم توجه به رشد تولید و رونق داخلی تأکید کرد و یادآور شد: صرفه‌جویی و بهینه سازی هزینه‌های تولید همچنین به روز‌رسانی کارخانجات قدیمی، افزایش نظارت بر بازار تولید و توزیع، مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی‌های بی‌منطق را از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات اقتصادی برشمرد.

حجت‌الاسلام موسوی خرم با بازخوانی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، تصریح کرد: بررسی جبهه نرم دشمن در عرصه جنگ نرم بسیار مهم است که تحریف و دروغ‌گویی از سوی جبهه استکبار، شگرد وارونه‌نمایی حقایق از شاخصه‌های این جنگ محسوب می‌شود.

وی با ابراز تأسف از تسلیح شدن کشور متجاوز عربستان علیه ملت یمن به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی از سوی آمریکا، بیان داشت: در ۶ سال اخیر انواع حملات ناجوانمردانه را علیه ملت مظلوم یمن از سوی عربستان انجام شده اما هیچ کس صدای دفاع از حقوق بشر را نشنید ولی انصارالله ۵ موشک به عربستان زده و در پی آن سازمان ملل بیانیه داده است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری دو عامل صبر و بصیرت در جامعه می‌بایست تقویت شود، اضافه کرد: جوانان با استفاده از فرصت فضای مجازی در جامعه به امید‌آفرینی و ایستادگی و صبر تشویق و ترغیب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار