عرضه گوشت مرغ گرم از هفته گذشته در ۳۲ فروشگاه و بازارچه با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در استان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۹۴۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اقدمات حمایتی و نظارتی این سازمان برای تنظیم بازار مرغ و عرضه آن با نرخ مصوب خبر داد.

حسین پژمان گفت: به منظور کمک به قشر کم در آمد جامعه، عرضه گوشت مرغ گرم از هفته گذشته در ۳۲ فروشگاه و بازارچه با نظارت جهاد کشاورزی و سازمان صمت در استان فارس آغاز شده است.

وی اظهارداشت: از نهم تا ۱۷ اسفند ماه روزانه به طور متوسط ۲۱۸ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های این استان ذبح شده که گوشت گرم حاصل از آن معادل نیاز روزانه استان فارس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روزانه ۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان نیز در استان توزیع می‌شود.

پژمان با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مشخص می شود، تصریح کرد: هم اکنون هیچ گونه مشکلی در تامین نیاز بازار مصرف استان فارس که حدود ۳۷۰ تن مرغ گرم در روز است، وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار مرغ، افزایش ۱۰ درصدی صدور مجوز جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، تامین کامل نهاده‌های مورد نیاز پرورش دهندگان از ابتدای آبان ماه تاکنون با استفاده از سامانه بازار گاه، افزایش طول دوره پرورش از ۴۰ به ۴۵ روز و لغو برنامه تولید مرغ سایز تا عادی شدن وضعیت بازار است.

پژمان گفت: فرایند توزیع مرغ منجمد تا پایان سال ادامه خواهد یافت که نقش بسزایی در تعدیل قیمت مرغ دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس دارای ۸۷۵ واحد پرورش مرغ گوشتی است که ۸۴۷ واحد با ظرفیت ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره هم اکنون فعال است، اظهارداشت: میزان جوجه ریزی در سال ۹۸ حداکثر ۸۲ میلیون قطعه بوده است که در سال ۹۹ پیش بینی می‌شود به سقف ۸۵ میلیون قطعه برسد.

برچسب ها: توزیع ، مرغ گرم ، قیمت مصوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار