دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: جهت پیشگیری از تعدی بیشتر به اراضی و جنگل، شناسایی و برخورد بدون اغماض با افراد سودجو و دلال زمین‌های کشاورزی در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 14 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: مصطفی بحرینی امروز در آیین رونمایی از طرح هنگ امداد طبیعت و افتتاح واحد مدیریت فناوری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، اظهار کرد: طبیعت، زمین و جنگل از مهمترین مولفه‌های حیات بشری و موجودات است چرا که طبیعت بدون حضور آدمی امکان ادامه حیات دارد اما انسانها بدون وجود محیط زیست و طبیعت امکان بقای حیات نخواهد داشت به همین دلیل تعدی و تجاوز به این حوزه، غیر قابل اغماض ست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: در حوزه پیشگیری دستگا‌های متولی به دلیل کمبود اعتبار، کمبود نیروی انسانی، گستردگی حوزه اراضی و جنگل خدادادی، سودجویی زیاد و حضور گسترده عوامل سودجو به خوبی عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: به لحاظ شرایط خاصی که وجود داشته، قضات متخصصی در این زمینه به کار گرفته شده‌اند اما از گذشته دور، با روند طولانی دادرسی و هزینه‌های آن در این زمینه مواجه بوده‌ایم.

بحرینی خاطرنشان کرد: وقتی به اجرای حکم در خصوص این مبحث می‌رسیم، مشاهده می‌کنیم که با مشکلاتی در اجرای حکم مواجه هستیم پس باید به سراغ مقوله‌های جدید و فناوری‌های نو و ایجاد امکاناتی که تاثیر مطلوب و زیادی در این زمینه داشته باشد، برویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه تاثیر استفاده از این نوآوری را در آینده شاهد خواهیم بود، ایجاد شفافیت را مهمترین مزیت راه‌اندازی این واحد در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد، امکان دسترسی سایر نهادهای نظارتی و امکان دسترسی نهادهای مردمی همکار با این اداره کل نیز افزایش می‌یابد، گفت: بهترین همیار و همکار در این زمینه خود مردم هستند.

بحرینی ضمن تاکید بر پیگیری مجدانه احکام معطل مانده برای جلوگیری از تعدی بیشتر به حوزه منابع طبیعی، تصرفات غیرمجاز و فعالیت‌های تخریبی، افزود: در حوزه دادستانی اقدامات جدی با رویکرد پیشگیری به ویژه در ارتباط با اراضی ملی و منابع طبیعی انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: حجم بسیار زیادی از اراضی مستعد کشاورزی که از منابع ارتزاق عمومی محسوب می‌شوند، دستخوش سودجویان قرار گرفته که برای کاهش تنش‌ها و حفظ وضع موجود، اقدامات پیشگیری و مقابله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

بحرینی خاطرنشان کرد: نه تنها خدمات انشعابات به باغ شهری‌ها متوقف شده بلکه در راستای پیشگیری از ادامه تجاوز به قطع این روند همت گماشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این مراسم گفت: با توجه به حجم بالای حوادث و ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری و کاهش و مقابله با این حوادث این طرح با همکاری سازمان بسیج سازندگی فارس در دستور اجرا قرار گرفت.

عبدالحسن صمدنژاد خاطرنشان کرد: این طرح با ظرفیت ۵ هزار نفر از هم اکنون با هدف آموزش هدفمند اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح واحد مدیریت فناوری در اداره کل منابع طبیعی فارس، بیان کرد: چالش‌هایی در حوزه منابع طبیعی وجود دارد که در یک خود ارزیابی احصاء شدند و نقشه راه توسعه منابع انسانی نوشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: با توجه به سطح وسیع فارس و نیرو‌های انسانی و امکانات این اداره کل، برای هر چالشی یک طرح تدوین شد که نقشه راهی برای یک درک مشترک بین خادمان منابع طبیعی باشد که از جمله چالش‌های بزرگی که در همه آن‌ها مشترک است، نظارت و مانیتورینگ است.

صمدنژاد بیان کرد: امروز تکنولوژی، بسیاری از مسائل سخت را با ربات و فناوری‌های نو حل کرده است و به همین دلیل در این اداره کل طرح ایجاد واحد مدیریت فناوری در دستور کار قرار گرفت.

او همچنین با بیان اینکه این واحد جزء ساختار سازمان جنگل‌های کشور نیست، گفت: واحد مدیریت فناوری ۶۰ درصد از فعالیت‌های اداره کل را در برخواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: حوزه جنگل، مرتع، زمین، مدیریت بحران، اقدامات جاری و بیایان جزو ماموریت‌های واحد مدیریت فناوری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار