معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،گفت: با جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۰۸ نفر رسید.
کد خبر: ۹۴۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 14 March 2021

به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۶ هزار و ۱۶۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۹ هزار و ۷۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۸ هزار و ۵۴۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۲۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۳ هزار و ۷۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.


این مقام مسوول در دانشگاه، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.


ایلامی همچنین از بهبودی ۱۷۴ هزار و ۳۰۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی را عامل موثر در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال آن عنوان کرد.

برچسب ها: کرونا ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار