این مقام مسئول در دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۱۶ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 16 March 2021
به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۶۹ هزار و ۷۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۰ هزار و ۴۱۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۵۰ هزار و ۳۱۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۲۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۴ هزار و ۶۳۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۷۴ هزار و ۸۸۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
 
ایلامی با اشاره به فرا رسیدن مراسم شب چهارشنبه پایان سال توصیه کرد: با توجه به چرخش ویروس کرونا در جامعه و روند افزایشی موارد ابتلاء به این بیماری، لازم است برای کاهش سرعت انتشار کروناویروس، از حضور در دورهمی ها پرهیز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار