رئیس اورژانس فارس : ١٠ مورد مصدومیت ناشی از مواد محترقه دست ساز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد مرادیان اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون ٢٢ مصدوم به سوختگی به دلیل استفاده از مواد محترقه و مواد اشتعالزا به به سامانه فوریت‌های پزشکی ١١٥ تماس و به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد یک نفر به دلیل سوختگی با بنزین و دچار مصدومیت با ٢١ نفر ترقه شدند.

او افزود: از این تعداد ٨ نفر دچار مصدومیت از ناحیه چشم و ٤ نفر دچار مصدومیت سطحی شدند که آن‌ها نیز عابر رهگذر بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از همکاری خانواده‌ها اعلام کرد: تاکنون در مقایسه با سال‌های گذشته به نسبت استان‌های دیگر، استان فارس آرامترین شب چهارشنبه سال را سپری کرده و پیش بینی می‌شود مردم استان فارس نیز مانند سال‌های گذشته بتوانند چهارشنبه آخر سال ٩٩ را با کمترین آسیب دیدگی مواد محترقه را سپری کنند.

آلودگی هوای و دود ناشی از آتش می‌تواند عوارض تنفسی ایجاد کند
مرادیان در ادامه با هشدار به گروه‌های پرخطر، گفت: با توجه به اعلام سازمان هوای شناسی در خصوص وجود گرد و غبار در هوای شیراز، دود ناشی از برپایی آتش موجب آلودگی بیشتر هوای شیراز شود و این حالت می‌تواند برای گروه‌های پرخطر عوارض جدی را ایجاد کند.

مدیر اورژانس فارس گفت: وضعیت کنونی هوای شیراز برای گروه‌های پرخطر همانند افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی ریوی و مادران باردار بسیار جدی است و توصیه می‌شود مردم برای حفظ سلامتی خود و همشهریان عزیز تا رفع آلودگی‌های هوا در خانه بمانند و از برپایی آتش جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار