ساماندهی و بهسازی تابلو‌های راهنمای تخصصی میراث جهانی تخت جمشید انجام شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، نسبت به ساماندهی تابلو‌های شیشه‌ای مجموعه جهانی تخت جمشید و نقش رستم، اعلام کرد: با توجه به روز‌های پایانی سال و فرا رسیدن نوروز باستانی ما هر ساله میزبان گردشگران و مخاطبان از سراسر کشور و دیگر کشور‌های خارجی هستیم که استقبال و معرفی مقصد‌های گردشگری ضرورت پیدا می‌کند.

او با تاکید بر اینکه حضور گردشگران در محوطه‌های گردشگری باید همراه با معرفی جنبه‌های ارزشی باشد، افزود: بخشی از فرآیند معرفی این آثار جهانی به وسیله تابلو‌هایی که در بستر زمین و به صورت افقی در مجموعه‌ها نصب شده، انجام می‌شود.

فدایی ادامه داد: بخش قابل توجهی از رنگ‌ها و متن‌های برجسته این تابلو‌ها به مرور زبان بر اثر تابش آفتاب و عوامل جوی فرسوده شده است که تمامی این تابلو‌ها تا پیش از فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰، توسط استادکاران زبردست مجموعه بهسازی و ساماندهی خواهند شد.

علی تقوی، کارشناس دفتر فنی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در همین راستا در رابطه با مراحل و فرآیند این اقدامات، بیان داشت: ساماندهی و بهسازی این تابلو‌ها که تعدادی نزدیک به ۷۰ مورد را شامل می‌شود با توجه به اینکه بهره‌برداران و گردشگران در تمامی طول سال از این مجموعه میراث جهانی بازدید می‌کند، در دست انجام است.

او اظهار کرد: تابلو‌ها در جهت معرفی بهتر این مجموعه‌ها با دو زبان فارسی و انگلیسی، اطلاعاتی مختصر و جامع را از پیشینه باستانی و ویژگی‌های کالبدی و تاریخی اثر یا فضای مورد نظر ارائه می‌کنند.

تقوی گفت: ورود گردشگران به این مجموعه در بیشتر مواقع به صورت برنامه‌ریزی شده با استفاده از راهنمایان گردشگری انجام می‌شود و تابلو‌ها هم در جهت تکمیل و انتقال بهتر اطلاعات، بعنوان یک منبع مستند محسوب می‌شود.

او گفت: در فرآیند ساماندهی تابلو‌های راهنما در سال جاری، بنا بر ضرورت تغییراتی در متن برخی از تابلو‌ها اعمال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار