اوایل دی‌ ماه بود که زمزمه‌های تعطیلی کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین به دلیل عدم نصب تجهیزات استفاده از سوخت جایگزین، شنیده شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: کارخانه‌ای که کم‌کم بخش‌های مختلفی از آن تعطیل و کارگران یکی پس از دیگری بیکار و راهی مرخصی اجباری شدند.

واحدی که همچون برخی از واحدهای تولیدی دیگر در سطح کشور به دلیل عدم گازرسانی آن هم به خاطر ناتوانی در نصب تجهیزات استفاده از سوخت جایگزین خاموش شد.

علی‌رغم حرف‌های ضدونقیض همچون عنوان کردن دلایلی مثل تعمیرات، برای نشان دادن خلاف ماجرا مبنی‌ بر عدم تعطیلی این واحد تولیدی، پیگیری‌های فارس، نشان داد که این کارخانه عملا تعطیل شده است.

در این راستا قول‌هایی برای مساعدت به این واحد توسط مسئولان داده شد و حدود یک ماه بعد، گزارش دوم خبرگزاری فارس منتشر شد و نشان داد اقدام خاصی صورت نگرفته است.

و اما امروز که حدود سه ماه از ان ماجرا می‌گذرد باز هم جویای حال کارخانه سیمان سپهر شدیم که این‌ بار کارخانه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بود.

معاون بازرگانی کارخانه سیمان سپهر قیروکارزین در این زمینه گفت: با نزدیک شدن به فصل بهار، گرم شدن هوا و کاهش مصرف گاز، مشکل گازرسانی به کارخانه برطرف شد.

خوش‌نیت افزود: علی‌رغم حل شدن مشکل برق و گاز کارخانه، اکنون این واحد تولیدی به دلیل ایجاد آلودگی به سبب مصرف فیلترهای قدیمی با دستور دادستان تعطیل است.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن تهیه فیلترهای خارجی که از کشورهای دیگر خریداری می‌شوند، گفت: مدتی است فیلترها را از خارج از کشور سفارش داده‌ایم اما هنوز به دستمان نرسیده است.

خوش‌نیت زمان رسیدن فیلترهای نو و بدون آلودگی را حدود دو هفته دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: با رسیدن فیلترهای جدید کارخانه دوباره به مدار تولید بازخواهد گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار