رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه حق مردم نجیب کشورمان نیست که در صف روغن و مرغ در قرن بیست و یکم بایستند و به سلامتی آنان هم اینچنین کم توجهی شود، تاکید کرد: سال گذشته فشار زیادی روی جامعه پزشکی کشور وارد شد و بیماری را مردم با کمک جامعه پزشکی کنترل کردند.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «جمال رازقی»، امروز (چهارشنبه 27 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها، صدا و ناله های بخش خصوصی به استماع مردم و مسئولین می رسانند، اما «آنچه که هرگز به جایی نرسد فریاد است»، گفت: باید در سال جدید ما تلاش بیشتری کنیم و رسانه ها مطالبه خواهی بیشتری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه حق مردم نجیب کشورمان نیست که در صف روغن و مرغ در قرن بیست و یکم بایستند و به سلامتی آنان هم اینچنین کم توجهی شود، تاکید کرد: سال گذشته فشار زیادی روی جامعه پزشکی کشور وارد شد و بیماری را مردم با کمک جامعه پزشکی کنترل کردند.

وی با اشاره به اینکه عزیزانی که مسئولیت دارند در کشور بدانند هدف همه حاکمیت ها و دولت ها در درجه اول رفاه، آسایش و سلامت مردم است، اظهار کرد: همه ما با هم در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی با مطالبه خواهی بیشتری در این راستا آغاز می کنیم و این رفاه و آسایش جز با بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال و در آمد بیشتر و همچنین بستر سازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی روی نمی دهد.

رازقی با تاکید بر اینکه سال 99 سال سختی برای بخش خصوص و مردم بود، اضافه کرد: به هشدارهای ما به عنوان تشکل بخش خصوصی کم توجهی شد از ابتدای سال 99 فرمان تجارت خارجی کشور را سیستم پولی کشور در دست گرفت و این همیشه برعکس بود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه یک هزار و 318 پرونده در دستگاه قضایی استان فارس مورد بررسی قرار گرفت که حرکتی عظیم برای جلوگیری از تعطیلی واحدها و یا راه اندازی مجدد واحد ها انجام شد، اظهار کرد: نتایج این پرونده ها مربوط به نظام بانکی است.

رازقی با اشاره به اینکه ممنوع الخروجی برای فعالان اقتصادی استان برداشته شده است، تاکید کرد: قدر همدلی موجود در فارس را باید دانست و این همدلی بین مسئولین زمینه مساعدی است که در سال 1400 عقب ماندگی های استان را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که امروز بخش خصوصی ما در گیر آن هست، مشکلات ملی است، اظهار کرد: امید است سال آینده کشور بتواند خودش را از چنگ تحریم ها و بیماری منحوس کرونا، نجات دهد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه ریل گذاری اقتصاد کشور غلط است و 180 درجه با راه صحیح آن تفاوت دارد، تاکید کرد: تنها کشوری هستیم در دنیا که 40 سال است تورم وجود دارد، در سال های اخیر استهلاک سرمایه ثابت بر سرمایه گذاری ثابت پیشی گرفته و در 10 ساله اخیر حدود 90 میلیارد دلار فرار سرمایه وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه وقتی ریل گذاری و فرمان اقتصاد کشور به دست سیاست می افتد نتیجه خوبی روی نمی دهد، تاکید کرد: امیدواریم که از حکمرانی بد در اقتصاد کشور درس گرفته باشیم این حمکرانی بد اقتصادی از ابتدای دهه 50 با محوریت نفت آغاز شده است و این نتیجه اقتصادی نفتی بوده و اگر امروز از فساد هم صحبت می کنیم نتیجه اقتصاد نفتی است.

رازقی با اشاره به اینکه توصیه های کارشناسی شده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون اقتصاد مدت یک دهه است که در نام گذاری سال ها خود را نشان می دهد، اضافه کرد: اگر قرار است اقتصاد کشور درست شود می بایست باید عارضه یابی شود که چرا دستورات مقام معظم رهبری عملیاتی نشده است و اگر بررسی شود، نتایجش نتایجی خواهد بود که منجر به تعویض ریل گذاری اقتصادی می شود.

وی با اشاره به اینکه این ریل گذاری مربوط به دولت تنها نیست، تاکید کرد: هم مردم و هم دولت باید بخواهند تا این قضیه محقق شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار