نماینده آباده گفت: دولت از سال آینده مکلف خواهد بود با سیاست‌های اعتباری پیش بینی شده در این طرح، در جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با کمک بخش خصوصی اقدامات لازم را به عمل آورد چرا که یکی از مشکلات و چالش‌های بازار مسکن، کمبود مسکن طی سال‌های گذشته است که در صورت عرضه و تولید در کنار کنترل تورم از سوی دولت، امیدواریم قیمت مسکن در سال آینده روند نزولی به خود بگیرد.
کد خبر: ۹۵۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 19 March 2021
به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع با اشاره به اینکه در سال 1399 بازار مسکن فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد و متاسفانه به واسطه فشارهای اقتصادی این بازار دچار تحولات زیادی شد، اظهار داشت: افزایش ماهانه قیمت مسکن به قدری شدید بود که بسیاری از متقاضیان توان خرید و تامین مسکن خود را از دست دادند.
 
زارع با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه‌ای در کشور می‌تواند با کمک دولت فقط برای اقشار میان درآمدی جامعه در جهت تسهیل خرید مسکن سیاستگذاری کند، افزود: اما بخش زیادی از متقاضیان بازار مسکن، اقشار دهک‌های پایین درآمدی هستند که در این خصوص دولت باید سیاست‌های حمایتی ویژه این اقشار را داشته باشد.
 
او افزود: گروهی از متقاضیان بازار مسکن بخشی از درآمد خود را طی سال‌های گذشته به عنوان پس انداز خرید مسکن ذخیره کردند، هر چند طی سال‌های گذشته با کاهش درآمد و هزینه خانوار، پس انداز نیز تحت تاثیر قرار گرفته، اما در نگاه کلی گروهی از اقشار جامعه توانایی پس انداز را دارند. این گروه از متقاضیان باید در قالب ابزارهایی مانند صندوق پس انداز مسکن یکم یا سیاست‌های مشابه به کمک بانک تخصصی صورت می‌گیرد، مورد حمایت قرار گیرند.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: اما گروهی از خانوارها به هیچ وجه توانایی پس انداز ندارند، در این حوزه تجربیات دنیا نشان داده که دولت‌ها مستقیما باید وارد شوند و سیاست‌های هدفمندی حمایتی برای این گروه در نظر بگیرند.
برچسب ها: مسکن ، تورم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار