امام جمعه کوار در پایان با اشاره به تدوین سند ۲۲ صفحه ای امنیت ملی آمریکا برای چهار سال آینده گفت: گرگ، گرگ است و ترامپ و بایدن باهم فرقی ندارند.امید به دشمن، حماقت و خیانت بوده و بایدن هم در همین مدت با اتهامات به ایران، اقدامات هوشمندانه و منظم بر ضد ایران، ائتلاف بر علیه مردم ایران، و ارائه گزینه های نظامی روی میز، همان راه ترامپ را می رود، چراغ سبز زدن به دشمن اوج حماقت و خیانت است.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 20 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه های آخرین نمازجمعه سال ۱۳۹۹ با تعریف تقوا و بیان نکاتی از صحیفه سجادیه مردم را به تقوای الهی دعوت کرده و در خطبه دوم نیز آنان را به هوشیاری در برابر توطئه های دشمن فراخواند.

وی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه هفته جاری، ضمن معنی کردن تقوا به حاکم کردن عقل بر رفتار و گفتار و پندار، تقوا را پرهیز از رفتار و گفتار و پندار جهالت آمیز دانست.

گشول با بیان اینکه تقوی محبت شدید به خدا و پرهیز از غضب الهی ست، گفت: چهل و چهارمین جلوه عقل الهی، معرفت است، معرفت باعث محبت و محبت عامل اطاعت خواهد شد. در مقابل آن انکار حقیقت، دشمنی و نافرمانی است.

او در ادامه، نکاتی از مناجات خمس عشرة از امام سجاد علیه السلام در بحار الانوار و مفاتیح الجنان ذکر کرده و گفت: راه سیر و سلوک و مقامات عرفانی، عرفان صادق است نه عرفان کاذب؛ اولین قدم در این مسیر توبه، بازگشت به عقل و فطرت و پس از آن شِکوِه و نالیدن از شر هواهای نفسانی است.

حجت الاسلام گشول مراحل بعدی را شناخت عظمت الهی در حد خود و رجاء و امید به رحمت الهی دانست و افزود: پس از آن اشتیاق و رغبت و طمع به احسان الهی، شکر نعمت های الهی، اطاعت و اراده، محبت و عشق، توسل،عرفان، ذکر و زهد است.

امام جمعه کوار با ذکر چند ویژگی صحیفه سجادیه از جمله زبان دعا، توحید محور، آمیختگی بینش و کنش و دانش گفت : عرفان عملی، در پانزده محور از مناجات خمس عشر صحیفه سجادیه وجود دارد.

امید به دشمن، خیانت و حماقت است

او در ابتدای خطبه دوم نیز وی دو راهبرد کلان دشمن برای اثرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰ را مشارکت حداقلی مردم، و شکست جریان انقلاب عنوان کرد و راه حل خنثی کردن این توطئه را حضور حداکثری و انتخاب صحیح، بر اساس شاخص ها و معیارهای انقلابی گری دانست.

وی هدف دشمن را اختلاف و نزاع و دعوا و تنش ذکر کرد و گفت: مراقب باشیم خدا را در نظر بگیریم؛ امنیت و آرامش جامعه از همه چیز مهم تر است.

گشول انتخاب دولت جوان از دیگر عناوین مطروح در خطبه دوم نماز جمعه کوار بود.

او عنوان کرد: دولت جوان هم باید از نظر سن جوان باشد و هم از نظر ظاهرو روحیه دقیقا همانند شهید حاج قاسم سلیمانی وشهید حاج عبدالرسول استوار محمودآبادی.

امام جمعه کوار ادامه داد: پیامبراکرم (ص) در روایتی فرموده اند خدا هیچ پیامبری را برنیانگیخت مگر در جوانی؛ امام زمان نیز مطابق روایات در هنگام ظهور، به صورت جوان زیبا روی و با چهره ای کمتر از چهل سال خواهند بود.

گشول در ادامه اضافه کرد: انتخاب صحیح، سرنوشت نیکی را برای مردم کشور رقم خواهد زد اما انتخاب نادرست باعث گرفتاری و ضعف ملت خواهد شد.الگوی انتخاب صحیح، شهید رجائی است که نمونه یک مرد ساده زیست و متوجه به فقرا بود.

وی در پایان با اشاره به تدوین سند ۲۲ صفحه ای امنیت ملی آمریکا برای چهار سال آینده گفت: گرگ، گرگ است و ترامپ و بایدن باهم فرقی ندارند.امید به دشمن، حماقت و خیانت بوده و بایدن هم در همین مدت با اتهامات به ایران، اقدامات هوشمندانه و منظم بر ضد ایران، ائتلاف بر علیه مردم ایران، و ارائه گزینه های نظامی روی میز، همان راه ترامپ را می رود، چراغ سبز زدن به دشمن اوج حماقت و خیانت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار