درج نکردن قیمت بر روی اجناس تخلف است و با فروشندگانی متخلف برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 22 March 2021

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به درج قیمت کالا توجه داشته باشند، گفت: کالا‌ها و اجناس بدون لیبل یا اتیکت نشانه‌ای از تخلف و گران‌فروشی است و قیمت درج شده بر روی اجناس با قیمت فروش باید مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه با فروشندگان در صورت درج نکردن قیمت و یا قیمت غیرواقعی برخورد قانونی می‌شود، اظهارداشت: در این روز‌ها و ایام نوروز اقلام ضروری مثل میوه، مرغ و گوشت، شیرینی و خشکبار از نیاز‌های اساسی مردم است، لذا ضروری است که فروشندگان جانب انصاف را رعایت و از گرانفروشی پرهیز کنند.

وی افزود: قیمت بسیاری از کالا‌ها بر اساس عرضه و تقاضا است، لذا صدور فاکتور فروش از واحد‌های تولیدی تا سطح عرضه و خرده‌فروش کنترل و توسط بازرسان بررسی می‌شود.

 

رئیس سازمان صمت استان فارس در خصوص آرد و شکر با بیان اینکه میزان عرضه بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده در میان عرضه‌کنندگان توزیع می‌شود، گفت: اداره کل غله استان در زمینه تامین و توزیع آن تلاش‌های زیادی کرده و هیچ گونه کمبود و کسری وجود ندارد.

ایزدی در خصوص روغن مورد نیاز صنوف گفت: بر اساس سهمیه اعلام شده به استان، روغن در اختیار صنوف به خصوص صنف قنادان قرارگرفته و برخی از واحد‌ها صنفی که به میزان بیشتری نیاز داشتند از طریق شرکت‌های پخش روغن و واحد‌های تولیدی در اختیارشان قرار داده شده است. در حال حاضر هیچ یک از واحد‌های تولیدی در زمینه تامین کالا و مواد اولیه با کمبود مواجه نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه به طور کلی هیچ محدودیتی در توزیع این محصولات نیست، ادامه داد: متاسفانه بعضی افراد سودجو از عرضه این کالا‌ها خودداری می‌کنند و آن را انبار کرده که سبب گرانفروشی و کمبود کالا شده است.

رئیس صمت فارس با اشاره به برخی تفاوت قیمت‌ها در بازار گفت: همانطور که می‌دانیم در برخی برند‌ها یا کارخانه‌ها بر اساس میزان کیفیت مواد اولیه‌ای که در تهیه محصولات مورد استفاده قرار می‌دهند تا حدودی تفاوت قیمت وجود دارد.

ایزدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف، از گرانفروشی و کم‌فروشی گرفته تا عدم نصب اتیکت یا لیبل قیمت بر روی کالا یا اجناس، موارد را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان یا ۳۲۳۴۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف اطلاع‌رسانی کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها: گرانی ، گران فروشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار