سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با نفوذ جریانات جنوبی و گرم به منطقه، روند افزایش محسوس دما ( بین ۷ تا ۱۵ درجه) و به تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید تا پنجشنبه در استان پیش بینی می شود.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 22 March 2021

 

شبنم هادی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:به تدریج طی سه شنبه تا چهارشنبه وزش باد گرم شدید و بعضی نقاط به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید و افزایش محسوس دما به طور متوسط ۷تا ۱۵درجه سانتی گراد در نقاط مختلف استان و طی پنجشنبه غالبا وزش باد شمالی بعضی نقاط شدید به همراه کاهش دما را در استان شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز سه شنبه کمی تا نیمه ابری،بعضی نقاط مه آلود، افزایش ابر، افزایش دما به تدریج وزش باد گرم ( عصر و شب بعضی نقاط شدید به ویژه ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید و برای روز چهارشنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری ، بعضی نقاط مه آلود و افزایش نسبی دما ، وزش باد گرم و برای عصر و شب بعضی نقاط وزش باد شمالی ( شدید) و بارش باران پیش بینی می شود.

وی آسیب به سازه ها، تاسیسات و بناهای سست بنیان، شکستن و سقوط درختان، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح آب رودخانه ها را از جمله احتمال های فعالیت این سیستم جوی عنوان کرد.

هادی نژاد همچنین بیشترین و کمترین دمای استان طی شبانه روز گذشته را در رودبار با ۲۳ درجه سانتی گراد و دیلمان ۲ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار داشت: دمای رشت نیز بین ۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد در شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار