مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم گفت: دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل هادی برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، خودداری از تردد در محدوده تراس و پشت بام از توصیه‌هایی است که با توجه به احتمال وقوع توفان و تندباد، مورد توجه شهروندان باشد.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 25 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: هوشنگ عشایری با توجه به احتمال وقوع توفان و وزش باد شدید با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی ضمن هشدار، افزود: شهروندان تا حد مقدور در خانه بمانند، از تردد غیرضروری پرهیز و اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنند.
وی با تاکید بر این که باید در شرایط توفان احتمالی از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز شود و کودکان و سالخوردگان در سطح شهر تردد نکنند، بیان کرد: استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی از دیگر توصیه‌های ما برای روزهای طوفانی است.
وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورتی که در خانه هستند ضمن حفظ خونسردی از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند، چراغ قوه یا شمع در دسترس داشته باشند، مقداری آب ذخیره نمایند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نکنند و همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.
وی اظهار داشت: به شهروندانی که در معابر و فضای باز هستند نیز توصیه می‌کنیم از دویدن و فرار ضمن حفظ خونسردی، دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و عدم توقف در این مکان‌ها پرهیز کنند.
وی ادامه داد: در همین خصوص بهترین اقدام حضور در فضاهای سرپوشیده تا پایان توفان و استفاده از دستمال مرطوب برای تنفس راحت‌تر و جلوگیری از ورود گرد و غبار به دهان و بینی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم تصریح کرد: فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید توفان از دیگر توصیه‌های عنوان شده است.
وی افزود: به شهروندان مستقر در خودرو نیز توصیه می‌کنیم تا هنگام رانندگی در توفان از درختان و تیرهای برق فاصله بگیرند و داخل خودرو بمانند، رادیو را روشن نگه داشته، سرعت خودری خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش داده و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند، در صورت شدید بودن توفان نیز خودرو را سمت راست خیابان و در جهت وزش باد متوقف نمایند.
عشایری ابراز کرد: برای حفظ تعادل فشار هوای داخل خودرو نیز شیشه پنجره را پایین کشیده، چراغ‌های مه‌شکن را روشن نموده، فاصله طولی و جانبی مطمئن را از سایر خودروها حفظ نمایند و همچنین رانندگان مراقب عابران پیاده باشند.
وی اظهار کرد: همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیمبه شایعات و اطلاعات غیرموثق توجه نکنند و اخبار را فقط از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند و در صورت هرگونه حادثه می توانند به صورت شبانه روز با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

پیش از این، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی فارس مبنی بر وقوع رگبارهای پراکنده همراه با وزش باد شدید در این استان به شهروندان توصیه می‌شود در این زمینه آمادگی لازم داشته باشند.
رحیم آزادی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز هشدارهای لازم مبنی بر قرار داشتن در آماده باش کامل داده شده و توصیه شده که در صورت نیاز از امکاناتی که در اختیار دارند استفاده کنند.
وی ادامه داد: وزش باد شدید که از اواخر چهارشنبه چهارم فروردین در مناطقی از استان آغاز شده است و تا روز جمعه ششم فروردین در استان ادامه دارد، همراه با گرد و غبار خواهد بود و بنابراین هوا طی روزهای مذکور در این مناطق ناسالم است.
او اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و ناسالم بودن هوا حتی المقدور از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

برچسب ها: توصیه ، آتش نشانی ، طوفان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار