مردم این را باید بدانند که هیچ ارگان رسمی با شماره تلفن مجازی یا واتساپ یا خطوط ایرانسل و همراه اول با شما تماس نخواهد گرفت و این شیوه کلاهبرداری آن‌ها است.
کد خبر: ۹۵۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 26 March 2021

تابناک فارس به نقل از میلادلارستان: در این اطلاعیه آمده است: با گسترده شدن خدمات الکترونیک بانک‌ها، شگرد متهمان تغییر کرده و سعی بر دستیابی به رمزهای پویا و دسترسی به نرم افزارها را دارند. در ابتدا این‌ کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و با ادبیات واحد و تعریف شده‌ای که جلب اعتماد کند، آن‌ها را فریب می‌دهند و وقتی این اعتماد را از فرد جلب کردند، اطلاعات بانکی آن‌ها را می‌خواهند.

جدیدترین ترفند افراد سودجو به این گونه است که با شماره تلفن های مجازی نظیر(۳۱۶۸۷۷۴۸۸۰۵+ ) با نرم افزار واتساپ با افراد تماس و خود را به عنوان سازمان رسمی معرفی می‌کنند سپس از آنها میخواهند که کد های ارسالی ( رمز فعال سازی نرم افزارهای پرداخت بانکی و رمز پویا) را برای آنها ارسال یا بخوانند که همین امر باعث میشود کلاهبرداران با اطلاعات کارت بانکی نرم افزار را فعال و انتقال پول را انجام دهند .

مردم این را باید بدانند که هیچ ارگان رسمی با شماره تلفن مجازی یا واتساپ یا خطوط ایرانسل و همراه اول با شما تماس نخواهد گرفت و این شیوه کلاهبرداری آن‌ها است.

در چند روز گذشته چندین پرونده از دادسرای لارستان به پلیس فتا شهرستان لارستان با همین موضوع ارجاع داده شد و مبالغی از حساب شهروندان برداشت گردیده با بررسی‌های فنی این افراد سودجو از طرق های مختلف به برخی از اطلاعات شخصی و بانکی افراد دسترسی دارند و با ارائه این اطلاعات بستر اعتماد سازی را هموار کرده و با اخذ اطلاعات اقدام به برداشت از حساب افراد میکنند

♦️اقدامات لازم جهت شناسایی متهم و متهمین انجام و همچنان ادامه دارد و بسیاری از افرادی که از آن‌ها کلاهبرداری شده تحصیلکرده هستند و حتی برخی از آن‌ها حسابدار هستند و برخی از متهمان در زندان اقدام به برقراری تماس با قربانیان میکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار