بیش از ۶۱ درصد از کل مسمومیت‌های استان فارس مسمومیت‌های دارویی، به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 30 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پیشگیری از مسمومیت‌های دارویی، توجه به نکات زیر ضروری است.
دارو‌ها را در بسته ­بندی اصلی خود که دارای برچسب اطلاعات دارو است، نگهداری کنیم.
دارو‌ها را طبق توضیحات پزشک و داروساز خود مصرف کنیم؛ هر داروی جدید ممکن است بر روی دیگر دارو‌های مورد مصرف شما تاثیراتی بگذارد. از پزشک و داروساز بخواهیم، توضیحات را یادداشت کنند تا بعد بتوان به آن رجوع کنیم.
تلاش شود، همیشه از یک داروخانه، نسخه­‌های خود را دریافت کنیم.
بهتر است به هنگام خرید دارو از داروخانه، حتی الامکان جعبه داروی خود را همراه داشته باشید، تا به دلیل شباهت اسمی، داروی اشتباه دریافت نکنیم.
هر بار پیش از مصرف دارو، دستور و میزان مصرف نوشته شده بر روی جعبه دارو را به دقت مطالعه کنیم. در صورت نیاز از عینک خود استفاده کرده و هرگز در محیط تاریک و یا نور کم، دارو‌ها را مصرف نکنیم.
اگر کودکی در خانه است یا با کودکان دیدار داریم، دارو‌ها را دور از دید و دسترس آن‌ها قرار دهیم. به خاطر داشته باشیم: بسته بندی‌های مجهز به قفل اطمینان کودک، همواره برای کودکان ایمن نیستند.
اگر به دلیل فراموشی، دارو را اشتباهی دوبار مصرف کردیم، یک جعبه تقسیم دارو خریداری و دارو‌های هفتگی و روزانه خود را در آن قرار دهیم و یا پس از مصرف دارو، زمان آن را در دفتری مخصوص یادداشت کنیم.
در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از دارو، هرگز مقدار مصرف دارو را دو برابر نکنیم.
همیشه ممکن است اشتباهاتی رخ دهد؛ اگر فکر می ­کنید که دارویی را دو بار خوردیم یا داروی اشتباهی مصرف کردیم، با مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم تماس بگیریم.
شماره اورژانس و مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم را در دفترچه تلفن یادداشت کنیم.
منتظر بروز علائم بیماری و مسمومیت در خود یا دیگر افراد نباشیم؛ اگر نگران هستید، به سرعت با مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم یا اورژانس تماس بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار