جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیت‌های سختگیرانه در انتظار شهرستان‌های نارنجی و قرمز استان است.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 01 April 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه در چارچوب مصوبات ستاد ملی و همکاری استاندار فارس تدابیر مختلفی در استان فارس در راستای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است، بیان کرد: طی دو سال گذشته مردم نمی‌توانستند در ایام نوروز به سفر بپردازند این در حالی است که امسال اجازه انجام سفر در ستاد ملی ثبت شد که بر اساس این مصوبه سفرها باید مسئولانه و هوشمند باشد.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صدا و سیما و… صرفاً ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

به گفته این مقام مسئول بر اساس تدابیر اتخاذ شده هیچ‌گونه مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در فضای عمومی استان در نظر گرفته نشده بود و مسافرین حق استفاده از چادر و یا اسکان در مدارس، مهمانسراهای دولتی و کمپ‌ها را نداشتند و امکان ورود به خودروهای شخصی از استان‌های قرمز به فارس نیز داده نمی‌شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در شهرستان‌هایی که دارای وضعیت نارنجی و قرمز شروع کرونا هستند تمهیدات و همچنین محدودیت‌های سختگیرانه‌تری اعمال شده است که از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به ممنوعیت ورود و خروج ممنوعیت رفت و آمد شبانه و محدودیت در فعالیت واحدهای صنفی اشاره کرد.

قاسم‌پور با بیان اینکه آمار بستری و درصد مثبت شدن تست‌ها در استان رو به افزایش است، افزود: با توجه به شرایط نوروزی و گسترش ویروس جهش یافته کرونا مردم با رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی از سلامت خود و هم استانی‌ها مراقبت کنند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: مسافرین با تغییر رنگ شهرها به قرمز و نارنجی ۷۲ ساعت مهلت دارند آن شهرستان‌ها را ترک کند.

قاسم‌پور درباره ممنوعیت رفت و آمد شبانه نیز گفت: این محدودیت در همه شهرها با هر نوع رنگ بندی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، محدودیت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار