معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: ۵۰ مورد ابتلای جدید مردم به کرونای جهش یافته انگلیسی ظرف ۴۸ ساعت و در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ۱۴۰۰ گزارش شده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 02 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ با بیان اینکه این روند پرشتاب و وضعیت بغرنج همچنان در بسیاری از مناطق و روستاهای لارستان حاکم است، افزود: شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان های لارستان، خنج و اوز نیز روز گذشته ۱۱۶ نفر گزارش شد که بیش از ۳۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان های مرجع کرونایی بستری هستند.

وی بیان کرد: چهارم فروردین ۱۴۰۰ شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی سه مورد بود که ظرف کمتر از ۹روز با جهشی خیره کننده تعداد افراد مبتلا به این ویروس جهش یافته به بالای ۵۰ نفر افزایش یافته است.

یگانه گفت: دورهمی ها و تجمعات گروهی به ویژه برگزاری آیین های عروسی دلیل اصلی در افزایش خیرکننده و خیزش موج چهارم کرونایی در مناطق جنوب فارس به ویژه شهرستان لارستان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: با توجه به تایید موارد قطعی کرونای جهش یافته در افراد بومی منطقه ، اثبات انتقال محلی ، سرعت پیشرفت و درگیری در جمعیت های مورد تماس و مشابه بودن علایم در مناطق مختلف شهرستان به شکل بالینی متفاوت، می توان با قاطعیت اعلام کرد که موج چهارم کرونا به طور جدی و با غالب بودن ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح منطقه در حال خیزش و جولان دادن است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: بر اساس بررسی ها و نتایج قطعی آزمایش ها هم اینک تعداد مبتلایان به کرونابه ویژه از نوع جهش یافته انگلیسی در بخشی هایی از شهرستان لارستان با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجه و موارد بستری نیز رشد چشمگیر و نگران کننده ای یافته است.

وی بیان کرد: بیماری کووید ۱۹ در شهرهای جویم ، بنارویه و بلغان لارستان به سرعت در حال انتشار است و شرایط در جویم و بلغان فوق قرمز و بسیار شکننده گزارش شده است.

یگانه افزود: همچنین وضعیت شهر بیرم لارستان نیز طبق پیش بینی به رنگ قرمز تغییر وضعیت داده و شرایط در این منطقه رو به وخیم تر شدن پیش می رود.

وی با اشاره به آغاز فصل گرما و وجود کولرهای گازی و اسپلیت در منازل، افزود: با توجه به تجربه تابستان گذشته و وضعیت کنونی گسترش بیماری، در صورت عدم تهویه مناسب ، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با وضعیتی وخیم تر و بحرانی تر از موج های قبلی در منطقه مواجه می شویم.

یگانه با بیان اینکه شتاب و وضعیت بحران کرونایی از روستاها و بخش های تابعه شهرستان لارستان هم اینک به متن و خود شهر لار تعمیم یافته و در حال گسترش روزافزون است، گفت: ازدحام و شلوغی جمعیت این روزها در شهر و بازار در شهرهای قدیم و جدید لار به شدت افزایش یافته است.

این مسئول اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک از سوی شهروندان و حتی خود بازاریان و کسبه نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش محسوس داشته و همین امر بر موج نگرانی ها و وخیم شدن اوضاع در روزها و هفته های آینده افزوده است.

وی گفت: با توجه به هماهنگی که دانشکده علوم پزشکی لارستان با ستاد مدیریت کرونا و فرمانداری انجام داده و اگر چه قائل به برخوردهای تحکمی یا اعمال محدودیت‌ها و تحمیل فشار بر مردم نیستیم و این حربه آخر برای مقابله است اما به دلیل مسئولیتی که در قبال سلامتی مردم داریم ناچار هستیم در صورت عدم همراهی مردم، اصناف و بازاریان از هفته جاری شدیدترین محدودیت ها را در این زمینه اعمال کنیم.

یگانه گفت: با بررسی های انجام شده و دلایل اصلی در افزایش میزان مبتلایان همواره رابطه معناداری بین تغییر رفتار مردم با این موضوع وجود داشته و هر گاه شرایط برای عادی انگاری ها و جدی نگرفتن خطر این ویروس فراهم شده اوج گیری آن و شمار مبتلایان نیز به همان میزان افزایش یافته است.

لارستان به مرکزیت لار در جنوب استان فارس و فاصله مرکز این شهرستان با شیراز حدود ۳۸۰ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار