مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس در طرح ویژه نظارت نوروزی، گرانفروشان و محتکران در این استان ۲۶۰ میلیارد ریال جریمه شدند و علاوه بر این، مجازات‌هایی همچون نصب پارچه اعلام تخلف، تعطیلی محل کسب و ضبط کالا برای متخلفان اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:غلامرضا سالاری افزود: در قالب این طرح، از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری، هفت هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی با همکاری سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی؛ اتاق اصناف و شبکه های بهداشت از واحدهای صنفی ، تولیدی ،خدماتی و انبارها در سطح استان صورت گرفت.
وی یادآور شد: وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های در حوزه صلاحیت است اما به منظور نظارت بر بازار کالاهای اساسی ، گشت های مشترک نظارتی فعال شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت:‌ در این بازرسی‌ها، افزون بر دو هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چهار برابری را نشان‌دهد.
سالاری تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده های احتکار و گرانفروشی تشکیل شده در این طرح، هیچگونه اغماضی نشده و مجازات‌های سنگینی برای گرانفروشان و محتکران اعمال شده است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس همچنین گفت:‌ شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صمت و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی، آماده دریافت شکایت شهروندان است و گزارش‌های دریافتی از این سامانه ها توسط بازرسان در گشت های نظارتی بررسی و با متخلفان، برخورد تعزیراتی می‌شود.

بنا بر بررسی خبرنگار ایرنا، یکی از دلایل اصلی، افزایش چهار برابری تعداد پرونده‌های تخلف در طرح نظارت نوروزی امسال در مقایسه با سال قبل، تعطیل بودن بیشتر اصناف فارس در پی اجرای محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ بوده است.

برچسب ها: گرانفروشی ، فارس ، تخلف ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار