مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت گفت: انتقال نشاء از گلخانه به زمین اصلی در مرودشت آغاز شده است و 60 واحد گلخانه‌ای با مساحت 15 هکتار کار تهیه و توزیع نشاء در سطح شهرستان را به عهده دارند.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه بیش از 90 درصد گوجه فرنگی در مرودشت به صورت نشایی کشت می شود، افزود: در كشت گوجه فرنگي بصورت نشايي، نشاء ها در سيني كشت و در گلخانه تهيه مي شود.

وی با بیان اینکه برای کشت گوجه فرنگی از ارقام هیبرید 8320، متین، سانسید، یاقوت و... استفاده می شود، اظهار کرد: استفاده از بذرهای هيبريد و ضدعفوني شده تاثير بسزايي در افزايش عملكرد در واحد سطح دارد.

به گفته‌ی رحیمی، به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری تولید، صد درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه به منظور بالا بردن بهره وري مصرف آب در بخش كشاورزي در تمام دنیا کشت محصولات زراعی به روش نشایی مرسوم است، خاطر نشان کرد: يكنواختي مزرعه، كاهش مصرف نهاده هاي كشاورزي ازجمله بذر و سموم نباتي، كاهش هزينه هاي كارگري به ويژه در عمليات وجين از ساير مزاياي کشت نشایی است.

وي تصریح کرد: كشت اين محصول در منطقه در برخی موارد با پوشش پلاستيك انجام مي شود كه نقش به سزايي در كاهش مصرف آب، كاهش و كنترل علف هاي هرز دارد و علاوه بر كاهش هزينه و بالا رفتن سطح درآمد كشاورزان، مي تواند در توليد محصول سالم نقش به سزايي داشته باشد.

برچسب ها: کشت ، گوجه نشایی ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار