مدیرکل امور عشایر فارس از آغاز کوچ بهاره و زمینی عشایر فارس از 15 فروردین ماه خبر داد و گفت این کوچ تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 04 April 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، روح الله بهرامی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماندگاری طولانی مدت عشایر در قشلاق به دلیل گرم شدن هوا، بارش کم، خشک شدن علوفه مراتع و وجود حشرات مزاحم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: کوچ عشایر فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار اکیپ های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ انجام می شود تا عشایر به سلامت به مناطق ییلاقی خود برسند.

بهرامی با اشاره به اینکه کوچ ماشینی عشایر فارس نیز بر اساس تقویم اعلام شده از سوی منابع طبیعی استان از نیمه اردیبهشت ماه شروع می شود، از عشایر استان خواست به خاطر شرایط کرونایی با هماهنگی ارگان های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی و نیروی انتظامی اقدام به کوچ نمایند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری است، افزود: اکیپ های مدیریت کوچ اداره کل امور عشایر فارس در سطح استان مستقر و به طور متمرکز در حال گشت زنی هستند.

وی گفت: یکی از وظایف امور عشایر پشتیبانی از عشایر در حین کوچ است و به همین منظور تمهیدات لازم برای تامین آب شرب و خوراک دام و سایر ملزومات مورد نیاز عشایر کوچنده انجام می شود.

بهرامی با یادآوری اینکه استان فارس با دارا بودن بیش از 12درصد جمعیت عشایر کوچنده کشور قطب عشایری کشور است، ابراز امیدواری کرد 28 هزار خانوار عشایر کوچنده این استان کوچ بهاره خوبی داشته باشند و در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها به عنوان نماد عینی تولید در تحقق شعار سال نیز همچون گذشته نقش بارز خود را ایفا نمایند.

برچسب ها: کوچ ، کوچ بهاره ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار