معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا ٢٢ هزار دوز واکسن در استان فارس توزیع شده است، اعلام کرد که تا ۲ روز دیگر، ۱۰ هزار دوز واکسن وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 05 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرسول همتی  بیان کرد: طبق دستورالعمل‌ها تزریق واکسن‌های اختصاص داده شده به استان فارس برای تمام گروه‌های هدف شامل پرسنل بیمارستان‌ها، پرسنل ICU و مراکز ١٦ ساعته، جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی، سالمندانی که در مراکز سالمند شبانه روزی اسکان دارند، پاکبانان و بیماران خاص نظیر دیالیزی‌ها، سرطانی‌ها، هموفیلی‌ها، ام اسی‌ها، پیوندی‌ها و ...آغاز شده است.

او افزود: براساس سهمیه اختصاصی و میزان واکسن موجود، تزریق به گروه‌های هدف انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد و از اواخر این هفته نیز ۱۰ هزار دوز دیگر به گروه‌های پیش‌بینی شده تزریق خواهد شد.

اضافه شدن شهرهای قرمز فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به وضعیت کلی استان فارس به لحاظ شیوع کرونا هم اشاره و اضافه کرد: هم‌اینک ٥ شهرستان زرین‌دشت، داراب، ارسنجان، بیضا و سپیدان در وضعیت قرمز، ١٣ شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

همتی با بیان اینکه وضعیت استان فارس از نظر شیوع کرونا در موج چهارم خوب نیست، از این موضوع به شدت ابراز نگرانی و اضافه کرد: وضعیت فارس نگران کننده و موج همه گیری کرونا در این استان از اوایل فروردین آغاز شده و این موج ممکن است تا اواخر خردادماه ادامه داشته باشد.

او شلوغی خیابان‌ها و مراکز خرید پیش از ایام نوروز، افزایش مسافرت‌ها، افزایش دید و بازدیدها و برگزاری مجالس ختم و عروسی را دلیل بروز موج چهارم در استان فارس ذکر کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پیشنهاداتی در خصوص الزام اجرا و اعمال محدودیت‌ها در استان توسط ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا به ستاد استانی ارائه شده است، گفت: احتمال تبدیل شهرستان‌های زرد به نارنجی و شهرستان‌های نارنجی به قرمز کرونایی دور از انتظار نیست.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار