رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه تعداد شهرهای قرمز استان فارس افزایش یافته است، نسبت به روند صعودی موارد ابتلا و بستری در استان هشدار داد و گفت: با توجه به چرخش گونه کرونای انگلیسی در استان که با شدت سرایت و ابتلای بالایی همراه است، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و وجود تهویه مناسب در محل کار و منزل بسیار بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 04 April 2021
به گزارش تابناک فارس: مهرزاد لطفی یکشنبه ۱۵ فروردین در دویست و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، گفت: با بستری شدن ۲۴۵ بیمار جدید، آمار افراد بستری در فارس به ۱۱۲۹ نفر افزایش یافته و وضعیت پذیرش بیماران جدید در بیمارستان‌های فارس بحرانی شده است.
 
لطفی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام آماده باش به تمام مراکز درمانی استان فارس اعم از دولتی، خیریه و خصوصی، روزانه با حجم بالایی از مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها مواجه هستیم و این موضوع کار خدمت رسانی را دشوار و موجب وارد شدن فشاری مضاعف به کادر درمان شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش قابل توجه مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا را نشانه گردش گسترده بیماری در استان فارس دانست و از راه‌اندازی چهار مرکز جدید ۱۶ ساعته خبر داد و گفت: با افزوده شدن این چهار مرکز، در حال حاضر ۴۴ مرکز منتخب تشخیصی و درمان سرپایی کرونا در استان آماده خدمت رسانی به مردم است.
 
این مقام مسئول در سیستم بهداشت و درمان فارس همچنین از افزایش تعداد ماموریت های اورژانس طی روزهای اخیر خبر داد و از عموم مردم استان خواست تا با توجه به ورود به موج چهارم بیماری، نسبت به رعایت پروتکل ها همکاری کافی را داشته باشند.
برچسب ها: هشدار ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار