«مهرداد سهرابی»، امروز (دوشنبه 16 فروردین) با اشاره به افزایش پهنای باند ورودی استان فارس به خبرنگاران گفت: فارس بیش از چهار هزار و 200 کیلومتر فیبر نوری دارد و پس از تهران زیرساختی ترین استان کشور است.
کد خبر: ۹۵۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ 05 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مهرداد سهرابی»، امروز (دوشنبه 16 فروردین) با اشاره به افزایش پهنای باند ورودی استان فارس به خبرنگاران گفت: فارس بیش از چهار هزار و 200 کیلومتر فیبر نوری دارد و پس از تهران زیرساختی ترین استان کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: فارس از درگاه های اصلی کشور است که به استان های همجوار نیز سرویس می دهد و در یک سال گذشته پهنای باند ورودی استان فارس با 555 گیگابیت برثانیه افزایش 47 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته پهنای باند اینترنت در فارس به 871 گیگابیت برثانیه افزایش یافت و نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 115 برابری داشته است.

سهرابی اعلام کرد: با ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای 20 خانوار فارس، در سال جاری امکان دسترسی 192 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است و بیش از 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه دارند.

سهرابی با اشاره به توسعه خدمات اینترنت پر سرعت در شهرهای فارس بیان کرد: 102 شهر استان در قالب یک هزار و 328 سایت از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: با اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در قالب فیبر نوری با هدف ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یک هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری برای استان در 2 فاز در نظر گرفته شده و تا کنون 250 کیلومتر توسط مخابرات منطقه فارس اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با پرداخت 28 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب 40 طرح مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل منابع قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان، زمینه اشتغال 60 نفر در فارس فراهم شد.

سهرابی اعلام کرد: سه هزار و 952 مدرسه شهری و روستایی در استان به اینترنت رایگان در طرح هوشمندسازی مدارس متصل شده است که شامل 2 هزار و 894 مدرسه در مناطق روستایی و یک هزار و 58 مدرسه در مناطق شهری استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: راه اندازی پنجمین سایت G5 کشور توسط اپراتور دوم در شیراز یکی از پروژه های مهم اجرا شده در استان است و گام مهمی در حرکت به سوی تحول دیجیتال فارس به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار