با افزایش نمونه تست‌های تشخیص کرونا، افزایش بیماران مبتلا به کرونا، بیشتر شدن نوع کرونای انگلیسی و تکمیل تخت‌های بخش کرونای شهرستان جهرم، طی روزهای آینده احتمال ورود جهرم به وضعیت قرمز کرونا وجود دارد.به منظور جلوگیری از ورود به وضعیت قرمز محدودیت‌های جدید از امشب در جهرم اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرماندار ویژه جهرم در جلسه اضطراری شهرستانی مقابله با کرونا با اشاره به کنترل بیماری در شهرستان گفت: تمام پارک ها و فضای سبز شهرستان تعطیل می شود.

مهدی شفیعیان افزود:با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان جهرم از لحاظ بیماری کرونا و وضعیت کاملا بحرانی آن فعالیت اماکن ورزشی متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلی کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی در سطح شهر جهرم و بخش‌های تابعه از امروز ۱۶ فروردین آغاز و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی با اشاره به لزوم تعطیلی تمام مراسم‌ در شهرستان ابراز کرد: به این منظور تمام سالن‌های پذیرایی و تالارهای عروسی از امشب تعطیل می‌شود. همچنین تمام رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و طباخی‌ها شهر به صورت بیرون بر باید فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همچنین آزمایشگاه غفوری که آزمایشات پیش از ازدواج شهرستان جهرم در آن انجام می‌شود تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود.

نماینده دولت در شهرستان جهرم ابراز کرد: کلیه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه به صورت مجازی خواهد بود و دورکاری کارکنان در تمام ادارات شهرستان باید اجرا شود در صورت عدم رعایت موارد و تخلف موضوع به استانداری فارس گزارش خواهد شد.

به گفته وی تا اطلاع ثانوی نماز جمعه و جماعت نیز در شهرستان جهرم تعطیل خواهد بود.

شفیعیان تأکید کرد: فعالیت اماکن فرهنگی مانند سینما و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری باید متوقف شود.

وی تصریح کرد: جایگاه های سوخت از دیگر مکان‌هایی است که تردد در آن بسیار و باید به صورت جدی بر آن نظارت شود. متصدیان جایگاه های سوخت باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

افزایش نمونه‌های مثبت تست‌های کرونای انگلیسی در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم تصویب تصمیمات قاطعانه ستاد کرونا گفت: با افزایش بالای مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهرستان قطعا تا هفته آینده تخت بستری خالی در بیمارستان نخواهیم داشت و ما حتی در بازار سرپوشیده نیز نمونه‌های مثبت کرونا داشته‌ایم.

دکتر محمد رحمانیان با بیان اینکه اغلب شهرهای همجوار جهرم نارنجی و قرمز هستند، گفت: من واقعاً به ویژه در بخش‌های روستایی احساس خطر می‌کنم. روزانه چهارصد تست گرفته می‌شود که اگر ۱۰ درصد آن هم مثبت شود، کل تخت‌های بیمارستان ما پر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز تست کرونای ۹۹ نفر مثبت شده و بیش از ۱۷ نفر بستری دیشب ما بوده است، اظهار کرد: خوشه‌هایی که بیرون می‌آید تمام از تجمعات خانوادگی و عروسی است. باخبر شدیم در بخش سیمکان با این همه نمونه‌های مثبت، امشب عروسی با تجمع بیش از هزار نفر قرار است برگزار شود که لازم است جلوی این گونه تجمعات گرفته شود.

وی تصریح کرد: در بخش شهری به نسبت دستورالعمل های بهداشتی رعایت می‌شود، اما عمده مشکل ما از مناطق روستایی است و لازم است درباره ترددهای بین شهر و روستا تدابیر جدی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: من از ستاد کرونا می‌خواهم بخش سیمکان را به دلیل نمونه‌های مثبت قرنطینه کنند. تیم درمان در آنجا مستقر شوند تا اگر امکان دارد بیماران آنجا درمان شوند تا بیشتر بتوانیم کمک کنیم.
دکتر رحمانیان اظهار کرد:تعداد کل بستری‌های بخش کرونای بیمارستان جهرم به ۵۰ نفر رسیده است و اگر این وضعیت ادامه داده باشد به زودی علاوه بر ورود به وضعیت قرمز تخت خالی برای بیماران جدید نخواهیم داشت.

رحمانیان با بیان اینکه اکثر بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی هستند، تأکید کرد: ویژگی مهم کرونای انگلیسی افزایش میزان سرایت بین جوانان است و اغلب کسانی که مبتلا می‌شوند دو روز اول فقط تب دارند، اما روزهای بعد تا هشتاد درصد ریه‌ آنها درگیر شده است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال شب گذشته پزشک جوان ۲۶ ساله به بخش کرونای بیمارستان پیمانیه جهرم مراجعه کرد که ۷۰ درصد ریه وی درگیر بود.

به گفته وی بیش از ۳۰ درصد بیماران بستری در بخش کرونای شهرستان جهرم غیربومی و متعلق به شهرهای همجوار هستند و لازم است تدابیر جدی برای منع رفت ‌وآمد به مناطق آلوده کرونایی اندیشیده شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: جهرم ، کرونا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار