مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از تولید ۱۲۰ میلیون نشا انواع صیفی گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مرودشت قطب تولید نشا در استان است.
کد خبر: ۹۵۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 06 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سمیه کارگر با بیان اینکه عمده نشا تولیدی در شهرستان مرودشت، نشا گوجه فرنگی است، اظهار کرد: علاوه بر گوجه فرنگی، نشا بادمجان، انواع فلفل، خیار، انواع ملون ها، خربزه و سایر میوه‌های گرمسیری نیز در این شهرستان تولید می‌شود.

به گفته مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت، نشا‌های تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرستان‌های جنوب فارس و بندرعباس لامرد زاهدان گچساران و... نیز ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه پارسال ۲۴ هکتار گلخانه در تولید نشا فعالیت داشتند، افزود: امسال گلخانه داران با هدف تولید محصول فعالیت می‌کنند و به همین منطور سطح کشت نشا کاهش و سطح تولید محصولات گلخانه‌ای در حال افزایش است.

کارگر با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد گلخانه‌ها تولید محصول و افزایش کشت محصولات گلخانه‌ای است، خاطر نشان کرد: در صدد هستیم با مانع زدایی و جلب همکارای ادارات مختلف گلخانه داران را به سمت تولید محصولات مختلف سوق دهیم.

این کارشناس با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هکتار گلخانه در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: در راستای تحقق شعار سال با عنوان، "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" و همکاری ادارات ذیربط فرآیند احداث گلخانه‌ها تسریع شود.

کارگر یادآور شد: گلخانه‌های موجود در مرودشت علاوه بر تولید نشا در زمینه تولید انواع گل، گیاهان زینتی، سبزی و صیفی و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

برچسب ها: تولید ، تولید نشا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار