رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سه‌شنبه ۱۷ فروردین گفت: متاسفانه تنها در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲ هزار نفر بر تعداد مبتلایان جدید به بیماری کرونا در استان فارس اضافه شده و این آمار به منزله حرکت انفجاری کرونا در این استان است.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 06 April 2021
به گزارش تابناک فارس: مهرزاد لطفی با بیان اینکه بار دیگر موجی از نگرانی در جامعه خصوصا سیستم بهداشتی و درمانی حکمفرما شده است، شرایط را برای تیم های مدافع سلامت سخت تر از همیشه توصیف و اضافه کرد: متاسفانه پیامد نوروز امسال به دلیل برخی بی توجهی ها، رقم خوردن شرایط سخت کرونایی از نظر میزان ابتلا، بستری بیماران و جان باختن هموطنانمان بود که طی روزهای اخیر، با شیب قابل توجهی در حال افزایش است.
 
او ادامه داد: هر بیمار مبتلا به کرونا می تواند تعداد بیشتری از افراد جامعه را نیز مبتلا کند و شناسایی روزانه دو هزار بیمار جدید، به منزله کوه یخی سهمگین در جامعه است که نشان دهنده گستردگی چرخه های انتقال این بیماری بوده و تمامی ما را تهدید می کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بستری بیش از سیصد بیمار جدید طی شبانه روز گذشته خبر داد که در ادامه روزهای سخت اخیر، بار دیگر فشار مضاعفی را برای مدافعان سلامت و همچنین ظرفیت موجود تخت های بیمارستانی به همراه داشت.
 
دکتر لطفی بار دیگر نسبت به خطر بالای گونه انگلیسی کرونا و قدرت بالای سرایت آن از فرد مبتلا به دیگران هشدار داد و گفت: این ویژگی گونه انگلیسی در کنار شدت بالای ابتلای بیماران، یکی از مهم ترین علت های گستردگی کنونی بیماری در سطح استان است و متاسفانه حجم بالایی از بیماران کووید ۱۹ استان در حال حاضر، به این گونه مبتلا هستند که نشان می دهد در روزهای آینده، شرایط بحرانی تر نیز در پیش داریم.
 
مسئول سیستم سلامت استان فارس با اشاره به تصمیم گیری های ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص اعمال برخی محدودیت ها در استان به دلیل قرمز و نارنجی شدن رنگبندی شهرهای استان، از عموم مردم خواست تا با دقت نظر نسبت به اهمیت حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این شرایط بحرانی؛ نهایت همکاری را در این زمینه داشته و با رعایت جدی پروتکل ها، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی بیش از یک سال گذشته، همکاران حوزه سلامت در جای جای این استان، در حوزه های بهداشت، درمان، پشتیبانی و آموزشی، تمامی توان خود را برای کمک به تامین سلامت مردم استان به کار بسته اند و بر خلاف برخی امیدواری ها در سطح دنیا نسبت به ریشه کنی بیماری، متاسفانه پس از این دوره طولانی فشار مضاعف بر مدافعان سلامت، باز هم شاهد تشدید این شرایط هستیم که بر خود لازم می دانم از صمیم قلب، از این همت شبانه روزی و ایثارگرانه قدردانی کنم.
 
او از مردم خواست تا در وضعیت کنونی نیز بار دیگر با هدف حفظ سلامت خود و عزیزانشان؛ همچنین پاسداشت تلاش های تیم های سلامت، تمامی تلاش خود را برای اجرای پروتکل های بهداشتی به کار گیرند تا به زودی شاهد بهبود وضعیت سلامت جامعه باشیم.
 
لطفی آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در گروه های هدف و امید به گسترش این اقدام در جامعه طی ماه های آینده را دریچه امیدی دانست که می تواند در کنار پایبندی به رعایت بهداشت و روش های پیشگیرانه، زمینه های امید به بهبود وضعیت را در جامعه فراهم کند.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار