رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: خانمی که با استفاده از بستر شبکه‌ اجتماعی واتساپ، دعانویسی و رمالی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۵۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 06 April 2021

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: درپی شکایت خانمی شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس، سلیمانی گفت: فردی با راه‌اندازی یک گروه واتساپی و معرفی خود به عنوان فالگیر، اعضای گروه را با وعده‌های پوچ فریب داده و از این شاکی بالغ بر 50 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس افزود: کارشناسان این پلیس تخصصی با انجام اقدامات فنی، موفق شدند متهم که خانمی ۳۹ ساله است را شناسایی کرده و او را در شیراز دستگیر کنند.

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از ۶ نفر کلاهبرداری کرده است، گفت: این فرد متهم پس از سیر مراحل قانونی براساس دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی گفت: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و همه‌ی شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره‌برداری را می‌کنند؛ بنابراین از شهروندان انتظار داریم فریب تبلیغات اغواکننده و دروغ را نخورند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار غیر، قرار ندهند.

 

برچسب ها: رمال ، پلیس فتا ، دستگیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار