به دلیل شیوع کرونا، مهلت شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران تا شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد؛ باید منتظر ماند و دید باز هم این اتفاق می‌افتد یا نه.
کد خبر: ۹۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 07 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعه و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره ابقای شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: بعید می‌دانم بتوان دوباره مهلت شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران را برای اجرای برنامه ها در زمینه کتابخوانی تمدید کرد. یک بار به این شهر برای اجرای برنامه هایش مهلت داده ایم؛ سال گذشته به دلیل اینکه در ۷۰ درصد رو‌زها شیراز از نظر میزان شیوع کرونا قرمز بود، این تصمیم گرفته شد که مجدداً فرصتی به این شهر داده شود تا برنامه‌های خود در حوزه کتابخوانی را ادامه دهد. لذا، شیراز تا شهریور ماه ۱۴۰۰ پایتخت کتاب ایران خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که شیراز کمتر از پنجاه درصد برنامه هایش را در زمینه کتابخوانی اجرا کرده باشد، دوباره مراسم پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود و مهلت انتخاب شدن با عنوان پایتخت کتاب ایران به شهر‌های دیگر داده می‌شود. امسال هم این شهر نخستین شهری بود که از نظر میزان شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت. هنوز خودمان نمی‌دانیم باید در زمینه برگزاری برنامه‌هایمان چه کار کنیم. خودمان برنامه‌ریزی دیگری کرده بودیم ولی اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. این مسئله نه تنها در زمینه فرهنگ بلکه در بخش‌های دیگر هم دیده می‌شود.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در شورای برنامه ریزی فرهنگی در زمینه برگزاری رویداد انتخاب پایتخت کتاب ایران، تصمیم‌گیری و با نظر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره تصمیم نهایی گرفته می‌شود. در شرایط کنونی کرونایی نمی‌توان هیچ تصمیمی گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار