معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در 48 گذشته، 20 بیمار مبتلا به کرونا در فارس فوت کردند و آمار فوتی های فارس را به سه هزار و 450 نفر است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 07 April 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی، (چهارشنبه 18 فروردین) با اشاره به آخرین آمار کرونا در فارس به خبرنگاران گفت: با انجام تست های تشخیصی کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا، آمار قطعی مبتلایان 205 هزار و 589 نفر اعلام شده است.
 
همتی اعلام کرد: از  یک هزار و 507  بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان های استان بستری هستند حال 174 نفر وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.
 
این مقام مسئول با اشاره به آمار بهبودیافتگان کرونا در استان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا 184 هزار و 472 نفر در فارس از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او تاکید کرد: بی توجهی عمومی به پروتکل های بهداشتی به ویژه افزایش مسافرت ها، سهل انگاری ها و ساده انگاری ها در جامعه، موجب افزایش قابل توجه بار مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و موارد بستری در بیمارستان های استان شده است.
 
همتی اعلام کرد: شهرستان های شیراز، زرقان، بیضا، سپیدان، کازرون، کوهچنار، ممسنی، داراب، ارسنجان، آباده، اقلید، خرمبید، مرودشت، کوار، جهرم، خَفر، فراشبند، اِوَز، گِراش، لارستان، زرین دشت، فیروزآباد و فسا در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و سایر شهرستان های فارس نیز در وضعیت نارنجی هستند و در حال حاضر شهرستانی با وضعیت زرد در استان نداریم.
 
معاون بهداشت این دانشگاه گفت: ارایه پیشنهاد تعطیلی 2هفته ای تمامی فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی از سوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ستاد استانی مدیریت کرونا با هدف کاهش سیر ابتلا در استان انجام شده است.
 
او تصریح کرد:  شیوع کرونای انگلیسی که قابلیت سرایت شدیدتری دارد در کشور و استان غالب است و روزانه حدود سه هزار نفر مراجعه به مراکز درمانی و بستری روزانه حدود ۳۰۰ بیمار در بیمارستان ها داریم که گواه این سیر صعودی است.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار