جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: وی ادامه داد: جلسه ستاد استانی کرونا پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار و در خصوص تعطیلی مترو شیراز از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و محدود شدن فعالیت اتوبوسرانی نیز تصمیم گیری خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 08 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم‌پور افزود: با توجه به شروع موج چهارم شیوع بیماری کرونا و سیر صعودی بی سابقه این بیماری و وضعیت استان فارس، این پیشنهاد به وزیر کشور، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی داده شد که فعالیت های فرهنگی،اقتصادی و عمرانی به جز حوزه تولید به مدت ۲ هفته متوقف شود، ادارات نیز فعالیت خود را به حداقل ممکن کاهش دهند و بر ترددها و تجمع ها جرایم سنگین تری اعمال شود.

وی ادامه داد: جلسه ستاد استانی کرونا پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار و در خصوص تعطیلی مترو شیراز از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و محدود شدن فعالیت اتوبوسرانی نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: آماده باش کامل به همه ادارات، نهادها، بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی داده شده است.

معاون استاندار فارس حجم مراجعین به مراکز درمانی را طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار بالا توصیف کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قریب به سه هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا به ۴۴ مرکز درمانی سراسر استان مراجعه کردند که این آمار بی سابقه بوده و در این زمینه رکوردی جدید زده شده است.

وی با بیان اینکه آمارهای کرونایی با شیب بسیار تندی رو به افزایش است و اغلب بیماران نیز به نوع انگلیسی مبتلا هستند،گفت: بیش از ۸۰۰ تخت طی چند روز اخیر به ظرفیت بیمارستان های استان اضافه شده است.

قاسم پور با بیان اینکه بخش حمل و نقل عمومی استان هنوز تعطیل نشده ولی اگر ناگزیر باشیم برای کمک به حفظ سلامت مردم این کار بزودی انجام خواهد شد اظهار داشت: احتمالا شرایط به گونه ای پیش رود که سختگیری، محدودیت ها و بازرسی ها طی روزهای آینده تشدید شود زیرا هیچ راهکاری برای کنترل موج چهارم به جز اعمال محدودیت وجود ندارد.

وی در خصوص ورود و خروج مسافران به شهرهای فارس نیز گفت: مبنا ورود و خروج خودروها رنگ بندی هر شهرستان است و ورود پلاک های غیر بومی به شیراز و شهرهای قرمز استان و همچنین خروج پلاک های بومی از این شهرها نیز ممنوع است.

معاون استاندار فارس در پاسخ به سوالی در خصوص باز بودن اغلب مراکز تجاری شیراز طی دیروز و امروز ۱۸ فروردین ماه جاری نیز گفت: بعضی واحدهای تجاری طی ۲۴ ساعت گذشته به اخطارها تمکین نکرده اند که اگر کماکان به این اخطارها بی توجه باشند در روزهای آینده پلمب خواهند شد.

وی گفت: محدودیت های فعلی به مدت ۲ هفته ادامه دارد

برچسب ها: کرونا ، قرنطینه ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار