مدیر جهاد کشاورزی استهبان فارس اعلام کرد: میزان خسارت سرما به کشاورزی این شهرستان اعم از باغ و کشتزار حدود یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 08 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی اعیان منش پنجشنبه گفت: سرمازدگی باغ ها و زراعت ها طی چند شب گذشته به محصولات یک هزار و ۳۶۰ هکتار در استهبان خسارت وارد کرد.
روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان از قول وی افزود: سرمازدگی به ۵۰۰ هکتار باغ جدید الاحداث انجیر عمدتا در منطقه خیر، ۵۰۰ هکتار باغ پسته عمدتا در رونیز ، بیش از ۱۰۰ هکتار باغ انار عمدتا در ایج و بیش از ۳۰۰ هکتار درختان سیب، زرد آلو، گوجه باغی و انواع دیگر درختان سیاه ریشه خسارت ۵۰ تا صد درصدی وارد کرد.
اعیان منش اظهار داشت: دربین زراعت ها عمده خسارت ها به کشتزارهای گندم، یونجه، بادمجان و باقلا بوده است.
وی بیان داشت: سرما زدگی برخی مناطق در روزهای آینده خود را نمایان تر خواهد کرد و تنها راه جبران خسارت بیمه کردن محصولات است که پیگیری های لازم از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: با توجه به افزایش هزینه ها، کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه مزارع، باغ ها و دام های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند و قسمتی از هزینه های انجام شده به آنان برگردد.

استهبان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: سرما ، خسارت ، استهبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار