شریعتی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر فرودین‌ سال جاری از سطح زیرکشت این محصول در مجموع بیش از 10 تن نخود فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 08 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسکا نیوز: جعفر شریعتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و استفاده بهینه از امکانات و اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب در اوایل دی ماه سال قبل اقدام به کاشت نخود فرنگی با توجه به شرایط، اقلیم منطقه و با درنظر گرفتن نظرات کارشناسی کردیم.

وی با تأکید بر شروع برداشت نخود فرنگی از یک هکتار از اراضی تحقیقاتی دانشگاه اضافه کرد: با توجه به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها در راستای تلاش برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای، کاشت محصولات مناسب در اراضی تحقیقاتی دانشگاه با استفاده از نظرات کارشناسی و خرد جمعی در دستور کار هیئت‌رئیسه دانشگاه قرار گرفته است.

شریعتی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر فرودین‌ سال جاری از سطح زیرکشت این محصول در مجموع بیش از 10 تن نخود فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب عنوان کرد: کشت نخود فرنگی علاوه بر حاصل خیزی خاک باعث از میان رفتن آفات و بیماری‌ها در کشت‌های بعدی می‌شود و ازاین رو در زمینه تناوب زراعی در مقایسه با سایر غلات محصول مناسبی است.

شریعتی افزود: نخود فرنگی دارای ارزش غذایی بالایی است و وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگی باعث شده که این ماده غذایی به تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از میان بردن سلول‌های تولیدکننده انرژی محافظت کند و در پیشگیری از بروز سرطان مؤثر بوده و این گیاه حاوی ماده‌ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می‌‏کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار