معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ویروس انگلیسی شوخی بردار نیست و می‌تواند به صورت خوشه‌ای و خانوادگی بروز پیدا کند؛ همچنان که امروز گروههای سنی پایین تر را درگیر کرده است.
کد خبر: ۹۵۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 08 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر پنج‌شنبه ١٩ فروردین در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با اشاره به حاکمیت وضعیت قرمز در اکثر نقاط فارس، ابراز امیدواری کرد که با تدبیر مسئولان استان از این موج عبور کنیم.

او با بیان اینکه وضع فعلی فارس نگران کننده است و این موج تفاوت‌های خاصی با سایر موج‌ها دارد، به تشریح آمارهای ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس پرداخت.

افزایش بی سابقه شمار مبتلایان در فارس

به گفته همتی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۰۷ هزار و ٤٤٨ فرد در فارس به این بیماری مبتلا شده، ۸۰۰ هزار تست انجام شده و سه هزار و ٤٦١ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه هم‌اینک ١٦٥٤ بیمار در بیمارستان‌های مرجع کرونا در فارس تحت بستری هستند، گفت: ٢١٧ نفر از این تعداد به دلیل وخامت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح بر این نکته که باید منتظر آمار بالا رفتن فوتی‌ها در روزهای آینده باشیم، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۹ نفر در استان فارس بستری شده‌اند که این میزان بستری در یک روز یک رکورد طی این مدت محسوب می‌شود.

همتی با بیان اینکه دامنه موج‌های قبلی حدود ٢ ماه بوده بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که موج چهارم از ٤ و ۵ فروردین شروع شده و تا ٤ و ۵ خرداد ادامه دارد و تقریبا در ٤ و ۵ اردیبهشت باید شاهد بیشترین بیمار باشیم اما اکنون هم وضعیت خوبی نداریم.

او ادامه داد: اگرچه ٢٣٠٠ تخت در موج‌های قبلی آماده شده بود اما در موج چهارم که به نیمه موج هم نرسیده‌ایم حدود ٧٠٠ تخت پر شده است.

کرونای انگلیسی پایه موج چهارم کووید-19 است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه از ٩٠ درصد از افراد مبتلا در فارس طی روزهای اخیر به ویروس جهش یافته یا انگلیسی مبتلا شده‌اند، گفت: عملا کرونای انگلیسی سوار بر موج چهارم شده است.

همتی تصریح کرد: کرونای انگلیسی قابلیت سرایت بسیار شدید و سریع تری دارد و سیر بالینی بیماران موجب شده تا بیمار را راهی بیمارستان‌ها و خدمات ویژه درمانی کند.

او گفت: نامه‌ای به استاندار فارس ارسال کرده‌ایم درخواست تعطیلی کامل دو هفته‌ای شهرهای قرمز داشته‌ایم تا همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی تعطیل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار