در این نشست علاوه بر موارد معمول مطرح شده در خصوص وضعیت شیوع و اقدامات ، قانون شکنی و اعزام تعدادی افراد با 4 اتوبوس به مشهد مقدس مورد بحث و انتقاد جدی قرار گرفت .
کد خبر: ۹۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 10 April 2021

نشست ستاد استانی مقابله با کرونا امروز در حالی برگزار شد که معاون سیاسی استاندار رئیس جلسه و معاون بهداشتی دبیری این جلسه را بر عهده داشت ضمن اینکه پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی که مدتی به علت ابتلا به کرونا غایب جلسات بود ، در این نشست حاضر شد .
در این نشست علاوه بر موارد معمول مطرح شده در خصوص وضعیت شیوع و اقدامات ، قانون شکنی و اعزام تعدادی افراد با 4 اتوبوس به مشهد مقدس مورد بحث و انتقاد جدی قرار گرفت .
تقاضای برخورد با یک قانون شکن کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کنترل اپیدمی برخورد قاطع با پروتکل شکنان را طلب می کند.
پرویز یزدان پناه در این نشست با انتقاد از برخی رفتارهای پروتکل شکنانه، تصریح کرد: دیروز چهار اتوبوس از روستاهای سرمور و کریک دنا به زیارت مشهد مقدس اعزام شده است.
واکنش های اعضای ستاد کرونا به یک تخلف آشکار
یزدان پناه با بیان اینکه برخوردهای دوگانه برای مردم قابل تحمل نیست ، تصریح کرد : اگر ما قرار است جلوی یک عروسی با ۵۰ نفر را بگیریم، اما اعزام کاروان با اتوبوس با بیش از ۱۵ ساعت رفت و ۱۵ ساعت برگشت داشته باشیم، حتی اگر یک نفر آلوده باشد، این افراد آلوده خواهند شد.
وی افزود : ستاد باید با افرادی که ماهیت ستاد استانی و کشوری را زیر سوال می‌برند، برخورد قاطع را انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دادستانی، فرمانداران و دانشگاه در راستای دفاع از حقوق مردم نباید کوتاه بیایند و کسانی که قانون شکنی واضح می‌کنند، با برخورد قانونی رو به رو شوند
یزدان پناه تصریح کرد: همین امروز این مورد باید به دادستانی معرفی شده و با پیگیری لازم، برخورد قانونی انجام شود.
وی افزود: کنترل اپیدمی ضرورت برخورد یکسان با همه را طلب می‌کند و مقابل کسانی که پروتکل‌ها را انجام نمی‌دهند، نباید کوتاه آمد.
واکنش معاون سیاسی به ماجرای تور زیارتی 4 اتوبوس
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست و در واکنش به موضوع اعزام زوار به مشهد مقدس ، گفت : در مورد اتوبوس های اعزامی به مشهد گفته می شود که رعایت پروتکل ها از جمله تعداد معدود در هر اتوبوس رعایت شده است .
احد جمالی افزود : هر چند گفته می شود که در هر اتوبوس 10 نفر سرنشین است  اما هر کاری کنیم با توجه به سرما و بسته بودن پنجره های اتوبوس و ساعات طولانی مسیر رفت و برگشت ، خطرات شیوع و ابتلای کرونا جدی است.
دررابطه با پروتکل شکنی که برخی انجام می دهند باید بگویم اگر کسانی این اقدام را انجام دهند دستگاه قضایی حتما برخورد خواهد کرد .
نباید دیگر بیمارستان ها آلوده کرونا شوند
جمالی در ادامه گفت : وضعیت استان اصلا خوب نیست و اکثر استان در وضعیت قرمز است .
وی افزود : وقتی از وضعیت قرمز سه شهرستان بویراحمد ، کهگیلویه و گچساران سخن می گوییم تصور نشود که دیگر شهرستان ها وضعیت بهتری دارند ! مثلا مبتلایان شهرستان بهمئی در شهرستان بهبهان درمان می شوند و امار ان ها در استان ما محسوب نمی شود .
معاون سیاسی استاندار گفت : همانگونه که از همان روز اول گفته شد ، بهترین راه درمان رعایت پروتکل ها است  .
جمالی افزود : هر چند زیرساخت های استان کافی نیست اما با رعایت خوب مردمی تا اینجای کار سعی بر مدیریت بیماری بود ولی وقتی با چنین شرایطی مواجه هستیم نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم .
وی ادامه داد : تقاضای مجموعه شورای تامین این بود که ظرفیت بیمارستان شهید جلیل کامل در اختیار بیماران کرونایی باشد که خطر آلودگی در بیمارستان های دیگر نباشد .
جمالی گفت : در مورد صنوف گزارش ها از تعطیلی در سطح شهر یاسوج خبر می دهد اما در حاشیه شهر رعایت صورت نمی گیرد . در شهرهای گچساران و دهدشت هم باید تلاش بیشتری شود .
وی ادامه داد : مسیر ورودی باغ آبشار که بوسیله شهردار بسته شده بود به وسیله منابع طبیعی برای درخت کاری باز شده است که باید بررسی شود و در صورت تخلف توبیخ شوند .
 جمالی گفت :در خصوص خودروهایی که در کنار آرامستان ها پارک می شوند لازم است توسط پلیس جریمه به صورت صریح بر روی شیشه خودروها گذاشته شود تا بتواند بازدارندگی ایجاد کند .
وی ادامه داد : با توجه به این که از امروز به مدت دو هفته محدودیت های شدیدتر در سطح کشور باید انجام شود از فرمانداران و مسئولین بازرسی تقاضا می شود با تمام و کمال اقدامات را انجام دهند .
جمالی در پایان گفت : امیدواریم پیک شکسته شود هر چند در کشور پیک چهارم رخ داده اما پیک استان ما پیک دوم است که برای عبور کم ختر تر از این پیک نیازمند رعایت همگانی پروتکل ها هستیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار